Σχόλια (13-3-13)
Posted on 14 Μαρ, 2013 in Σχόλια | 0 comments
ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΜΗ ΕΡΓΑ
ΣΤΑ 35 χρόνια που ζω στην Κρήτη και την πόλη των Χανίων, θεωρώ ως το σημαντικότερο έργο προβολής της Κρήτης και των Χανίων, το Εθνικό Ίδρυμα Μελετών και Ερευνών «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος».
ΟΡΑΜΑ και πραγματοποίηση του πρώην Αρχιεπισκόπου Κισσάμου και Σελίνου, κ. Ειρηναίου, κάθε χρόνο παρουσιάζει ανάλογο θαυμαστό όγκο έργου. Χάρη, βέβαια, και στη συγκυρία να προεδρεύεται από τον εμπνευσμένο, ανήσυχο, δημιουργικό και κυρίως εξωστρεφή κ. Ν. Παπαδάκη.
…ΑΝΤΙΘΕΤΑ, έργα που θα έπρεπε προ δεκαετιών να είχαν ολοκληρωθεί και παραδοθεί στο κοινό παραμένουν σε αδράνεια: εννοούμε, μεταξύ πολλών άλλων, το μεγάλο Μνημείο για τη «Μάχη της Κρήτης» στον Γαλατά, αλλά και τον αδικαιολόγητο «εγκλωβισμό» σε μερικά τετραγωνικά (από το 1963!) του μοναδικού στην Κρήτη και δεύτερου τη τάξει στη χώρα πλουσιότατου «Ιστορικού Αρχείου Κρήτης».
ΤΗ ΘΛΙΒΕΡΗ χρονίζουσα κατάσταση του ΙΑΚ περιέγραψε στα «Χ.Ν.» (στο Δημ. Μαριδάκη, 12-3-13) ο τωρινός προϊστάμενός του, ο κ. Κ. Φουρναράκης. Μένουμε σε μια καίρια επισήμανσή του:
«ΤΟ ΚΤΗΡΙΟ δεν αντέχει να δεχθεί άλλο υλικό, αλλά ούτε και να παρουσιάσει σωστά αυτό που διαθέτει. Συγχρόνως, δεν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε όπως πρέπει τους ερευνητές που έρχονται από όλο τον κόσμο εδώ για να έχουν πρόσβαση στις πηγές. Αναλογιστείτε μονάχα ότι στο αναγνωστήριο υπάρχει χώρος μόνο για 3 άτομα. Κάποιες μέρες δηλαδή που έρχονται περισσότεροι ερευνητές αναγκάζονται κάποιοι να φεύγουν και να επιστρέφουν μετά από ώρα για να δουν αν έχει αδειάσει κάποια θέση!»
ΚΡΙΜΑ!
ΑΠΟΡΙΑ μας: πώς γίνεται στην ίδια πόλη, εν ριπή οφθαλμού, να βρίσκονται τεράστια ποσά, ας πούμε για την κατασκευή ενός γηπέδου ποδοσφαίρου (και καλώς βρέθηκαν για την προβολή της τοπικής ομάδας), όμως δεν έγινε ποτέ μια παρόμοια κίνηση να βρεθούν τα αναγκαία ποσά για τη μεταστέγαση σε καταλληλότερο χώρο του πολυτιμότερου υλικού που κατέχει η πόλη και η Κρήτη από πλευράς ιστορίας;
ΜΗΠΩΣ, τώρα με τα εκατόχρονα από την Ένωση με την Ελλάδα, θα πρέπει οι αρμόδιοι φορείς, αλλά και οι τοπικοί άρχοντες της πόλης (καθώς και όλου του νησιού) να απαιτήσουμε από την κυβέρνηση να μελετήσει, να σχεδιάσει και να χρηματοδοτήσει ένα έργο ισάξιο του «Ιστορικού Αρχείου Κρήτης»;
ΤΙ ΝΟΗΜΑ θα έχει, να έλθουν κυβερνητικά στελέχη και να βγάλουν διθυραμβικούς λόγους για την Κρήτη, όταν αυτή στερείται στοιχειωδώς βασικών έργων ανάδειξης της ιστορίας της; (Στ.Γ.Κ., stcloris.gr, www.stcloris.gr)
ΚΡΑΥΓΗ ΑΠΟΓΝΩΣΗΣ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ μόνον ότι αυξάνεται αλματωδώς η ανεργία παντού. Δεν είναι ότι κάθε ζωντανή ικμάδα της χώρας πεθαίνει ή μεταναστεύει… Είναι ότι ως έθνος χάνουμε και τις μικρότερες γενιές: αυτές που πηγαίνουν στο Δημοτικό σχολείο. Η πείνα έχει χτυπήσει κι εκεί.
Η ΦΩΝΗ απόγνωσης μιας δασκάλας (από τα Τρίκαλα), τα λέει όλα.
«…Εδώ και λίγες μέρες όμως ενημερώθηκα από φίλη Νηπιαγωγό για το οικογενειακό δράμα που παίχτηκε και παίζεται στην τάξη της, τη θέα ενός σκελετωμένου μικρού παιδιού, ηλικίας 6 χρόνων, που μετά από απουσία πολλών ημερών εμφανίστηκε στο Νηπιαγωγείο σε άθλια κατάσταση. Αδυνατισμένο, καχεκτικό, με τρέμουλο σε όλο του το σώμα.
Οι γονείς αυτού του μικρού παιδιού είναι άνεργοι. Ζουν σε μια τρώγλη. Τους λείπει ακόμη και το ψωμί. Κυριολεκτικά πεινούν. Το διαπίστωσα και η ίδια μετά από επίσκεψη στο σπίτι τους. Όμως δεν είναι μόνο αυτό το παιδί που υποσιτίζεται. Πολλά ακόμη παιδάκια που φοιτούν σε σχολεία και Νηπιαγωγεία, κυρίως του κέντρου των Τρικάλων, ζουν κάτω από δραματικές συνθήκες (…)»
ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΣ δε έκκληση στους συναδέλφους της, συμπληρώνει:
«…Δεν είμαστε απλοί υπάλληλοι που κάνουμε τη γραφική δουλειά μας και κάπου εκεί τελειώνουμε. Δεν μπορούμε να αδιαφορήσουμε άλλο πια. Δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλο πια.
Είμαστε δάσκαλοι, εκπαιδευτικοί, παιδαγωγοί. ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΘΡΩΠΟΙ! Θα επιτρέψουμε να καταστραφούν αυτά τα παιδιά; Θα επιτρέψουμε να χαθεί το μέλλον της πατρίδας μας; Θα αδιαφορήσουμε; (..)» [Νικολαϊδου Αικατερίνη, Διευθύντρια Σχολείου Γόμφων-Τρίκαλα», Τα Νέα, 12-3-13]
… ΩΣ ΠΟΤΕ την απύθμενη αναλγησία της πολιτικής των πολιτικών που μας κυβερνούν, θα έρχεται να επουλώνει η ευσπλαχνία του ιδιωτικού τομέα; Αν το Σύνταγμα που προβλέπει «δωρεάν» Παιδεία έχει καταργηθεί προ πολλού από τους ανάξιους πολιτικούς, για ποιο λόγο να δεχόμαστε να συνεχίζεται και η θανάτωση των γενεών, της μιας πίσω από την άλλη; (Στ.Γ.Κ.)