"Ο λόγος ο εφήμερος βαστά μόνο μια μέρα
το άρωμά του όμως κρατεί και νύχτα και ημέρα"
Στ.Γ.Κ., Νοε. 2010

Η δουλειά του δασκάλου…

ΑΛΛΟ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΔΑΣΚΑΛΟΣ!

ΑΝΕΚΑΘΕΝ υπήρχε η αντίληψη ότι από τους… τεμπέληδες Έλληνες οι πιο «τεμπέληδες» είναι οι εκπαιδευτικοί! Η αντίληψη αυτή καλλιεργήθηκε συστηματικά από την εκάστοτε μεταπολεμική κυβέρνηση (πλην Γ. Παπανδρέου, του «γέρου της Δημοκρατίας). Κυρίως δε από τη Χούντα των συνταγματαρχών, αλλά και πρόσφατα από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. Μόνο ο Απόστολος Κακλαμάνης, όσο ήταν υπουργός Παιδείας, παραδέχθηκε πως μια διδακτική ώρα ισοδυναμεί με τρεις χειρωνακτικές. Αλλά κι αυτό το… συμπέρασμα αποσιωπήθηκε επιδέξια.

ΣΥΜΦΩΝΑ, λοιπόν, με πρόσφατη (2012) μελέτη της UNESCO κάθε ώρα διδακτικού έργου ενός καθηγητή αντιστοιχεί σε 4 ώρες εργασίας γραφείου! Αυτό συμβαίνει διότι η δυσκολία μίας εργασίας καθορίζεται κατά βάση από το πλήθος και τη δυσκολία των αποφάσεων που καλείται να λάβει ο εργαζόμενος κατά τη διάρκειά της. Και σωστά μαντέψατε ποιο είναι το επάγγελμα στο οποίο ο εργαζόμενος πρέπει να λαμβάνει συνεχώς σημαντικές αποφάσεις για την πορεία της εργασίας του. Αυτός είναι και ο λόγος που οι εκπαιδευτικοί παθαίνουν συχνά υπερκόπωση, εργασιακό στρες (burnout ) και γενικώς αγχώνονται πολύ περισσότερο από άλλους εργαζόμενους. Μιλάμε φυσικά για τους εκπαιδευτικούς που κάνουν-ή θέλουν να κάνουν-σωστά τη δουλειά τους. (Στ.Γ.Κ.)

 

——————————————————————



Σχολιάστε