"Ο λόγος ο εφήμερος βαστά μόνο μια μέρα
το άρωμά του όμως κρατεί και νύχτα και ημέρα"
Στ.Γ.Κ., Νοε. 2010

τεχνική εκπ/ση και κρίση (“Χ.Ν.”, 26-1-12)

Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΓΑΛΗ παραμελημένη της Μέσης Εκπαίδευσης. Και αυτό ισχύει ανέκαθεν. Όταν στις αρχές του 1980, μετά τη νίκη του ΠΑΣΟΚ στις εκλογές, τέθηκε θέμα οργάνωσης και προώθησης της Τεχνικής Εκπαίδευσης στη χώρα μας, είχε γίνει στην Ο.Α.Κ. ειδικό συνέδριο (από τις τότε ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ) επί του θέματος. Και τότε είχαν λεχθεί πολλά ωραία, ευνόητα και σωστά που έμειναν-όπως συμβαίνει, δυστυχώς, πάντα-μόνο στα χαρτιά… Δεν υπήρξε η πολιτική βούληση για να προχωρήσει κάτι. Μια καινοτομία με τα «Πολυκλαδικά» στα οποία η τεχνική εκπ/ση αποκτούσε το πραγματικό της νόημα, ναυάγησε ανεξήγητα με την κατάργησή τους…

ΜΕΤΑ από 30 τόσα χρόνια η Τεχνική Εκπαίδευση στη χώρα μας παραμένει η «πτωχή» συγγενής. Το ποσοστό αυτών που την ακολουθούν είναι από τα χαμηλότερα στην Ε.Ε. (μόλις 22%) (φωτό, 3). Κι όμως… Θα έπρεπε να δοθεί επειγόντως μάλιστα, ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα «τεχνική εκπ/ση», για δυο λόγους:
-η παρατεταμένη κρίση θα δημιουργήσει πολλές θέσεις εργατικού δυναμικού με εξειδικευμένα προσόντα και δεξιότητες χειρωνακτικές, και
-οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας που υιοθετούνται στη χώρα τελευταία, όπως και η διερεύνηση αλλά και η μελλοντική αξιοποίηση υδρογονανθράκων νότια της Κρήτης, θα απαιτήσουν πολλές νέες ειδικότητες εργαζομένων.

ΝΑ, ΛΟΙΠΟΝ, μια ευκαιρία, όχι μόνο για την προσέλκυση νέων στην Τ.Ε., αλλά και για την εξασφάλιση ντόπιου, ποιοτικού εργατικού δυναμικού αρκούντως εκπαιδευμένου. Νομίζουμε πως θα έπρεπε οι αρμόδιοι φορείς να το σκεφτούν και έτσι… (Στ.Γ.Κ.)


Σχολιάστε