"Ο λόγος ο εφήμερος βαστά μόνο μια μέρα
το άρωμά του όμως κρατεί και νύχτα και ημέρα"
Στ.Γ.Κ., Νοε. 2010

Τενικής Εκπ/σης δεινά

 

 

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΑ (“Χ.Ν.”, 15-9-11)

Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ κρίση μας απογύμνωσε κυρίως σε δυο θέματα, εκτός από το οικονομικό: ποια εκπαίδευση παρέχουμε στα παιδιά μας και ποια συμπεριφορά επιδεικνύουμε ως λαός σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο. Απ΄τη μια η απαιδευσία μας, απ΄ την άλλη το σαράκι του εγωτισμού και της διχόνοιας που μας κατατρέχουν σε περιόδους κρίσιμες για όλους.

ΘΑ ΣΤΑΘΟΥΜΕ στην εκπαίδευση που είναι πιο επίκαιρη λόγω των ημερών, αλλά και με αφορμή πρόσφατες δηλώσεις της κας υπουργού ΥΠΔΜΘ και της υφυπουργού της. Είπαν συγκεκριμένα οι δυο κυρίες για το ρόλο της Τεχνικής Εκπ/σης στη χώρα μας:

  • «Τις τελευταίες 10ετίες υποτιμήσαμε και υποβαθμίσαμε την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση. Χρειαζόμαστε ένα άλμα, που θα καταστήσει το Τεχνολογικό Λύκειο (σημερινό ΕΠΑΛ) τη ναυαρχίδα για την επαγγελματική αναδιάταξη, που είναι αναγκαία για την αγορά εργασίας. Στόχος του Τεχνολογικού Λυκείου είναι οι τεχνικο-επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες και η πιστοποίησή τους. Τα παιδιά που θα το επιλέγουν είναι γιατί θέλουν να γίνουν επαγγελματίες. Όποιος τελειώνει το Τεχνολογικό Λύκειο θα έχει επαγγελματικά δικαιώματα», ανέφερε η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου.
  • «Δεν χρειαζόμαστε μόνο επιστήμονες. Θέλουμε και εξειδικευμένους και καταρτισμένους επαγγελματίες- τεχνίτες που να μιλούν τη γλώσσα μας, να έχουν μαθηματική αντίληψη, ψηφιακή ικανότητα, πρωτοβουλία, πολιτισμική συνείδηση και να αναπτύσσουν την ιδιότητα του πολίτη», πρόσθεσε η αρμόδια υφυπουργός, Εύη Χριστοφιλοπούλου.

ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ απόλυτα με τις διαπιστώσεις των δυο  υπευθύνων για τα πράγματα της Παιδείας μας. Όντας εκπ/κοί και επί χρόνια έχοντας υπηρετήσει το θεσμό του «Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού», αν πράγματι το υπουργείο θέλει να πραγματώσει αυτά που λέει, οφείλει να αναβαθμίσει σε τέτοιο σημείο τα Επαγγελματικά λύκεια, ώστε αυτά να προτιμώνται από τα γενικά Λύκεια. Και μάλιστα σε… ανατρεπτικό ποσοστό. Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, όταν σοβαρά τέθηκε η εισαγωγή του ΣΕΠ στα δημόσια σχολεία, γνωρίζαμε ήδη ότι σε άλλες χώρες της Ασίας και της Ευρώπης (Ιαπωνία, Γερμανία κ.λπ.) η Τεχνική Εκπ/ση όχι μόνον έχαιρε εκτίμησης, αλλά προσήλκυε μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών (70-80%) από τα άλλα Λύκεια. Είχαμε επισημάνει το ότι, οι μαθητές που επιθυμούν την τεχνική εκπ/ση, θα πρέπει να εισάγονται σ΄ αυτή με ειδικά τεστ/κριτήρια. Κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ, με συνέπεια να πηγαίνουν στην Τ.Ε. χαμηλόβαθμοι απόφοιτοι του Γυμνασίου… Αλλά και τα σχολεία της τεχνικής εκπ/σης δεν διαθέτουν τις ανάλογες και σύγχρονες υποδομέ.

Αν η «φιλοσοφία» του ΥΠΔΒΜΘ παραμένει η ίδια, δεν κάνουμε τίποτε απολύτως. (Στ.Γ.Κ., stcloris@yahoo.gr, www.stcloris.gr)


Σχολιάστε