"Ο λόγος ο εφήμερος βαστά μόνο μια μέρα
το άρωμά του όμως κρατεί και νύχτα και ημέρα"
Στ.Γ.Κ., Νοε. 2010

Χιούμορ των ημερών και άλλα (Χ.ν., 6-6-23)

 

 

 

 

ΧΙΟΥΜΟΡ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ

 

ΑΥΤΟ που λείπει ανέκαθεν από τους πολιτικούς μας -πλην σπάνιων περιπτώσεων- είναι το χιούμορ! Πιο παλιά γελούσε κανείς, όχι μόνο με τις ευφυείς ατάκες από τα μπαλκόνια, αλλά και με τις “επιθεωρήσεις”. Εκεί η διακωμώδηση των καμωμάτων των πολιτικών μας ήταν μια μικρή εκδίκηση του λαού.

 

ΣΗΜΕΡΑ, αντί για “επιθεωρήσεις” (revue), υπάρχουν ποικίλες διαδικτυακές πλατφόρμες στις οποίες ο καθένας ξεσπά με μένος εναντίον των πάντων, ειρωνεύεται ή υβρίζει ασύδοτα και ατιμωρητί. Σπανίζει κι εδώ το καλό πολιτικό χιούμορ, ενώ τη θέση του κατέχει η οργή, ο θυμός, η αγανάκτηση. Άλλοτε δίκαια, άλλοτε υπερβολικά άδικά.

 

 

… ΚΑΙ ΑΦΟΥ οι πολιτικοί μας δεν έχουν χιούμορ, καταφεύγουμε στο χιούμορ των παιδιών που αυτήν την περίοδο περνούν “των παθών τους” με τις εξετάσεις. Μερικοί… ζωγραφίζουν τα όνειρά τους α λα Ζακ Πρεβέρ πάνω στην κόλλα, κάποιοι βγάζουν τα σώψυχά τους κι άλλοι γράφουν άλλα αντ’ άλλων.

ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΥΜΕ, λοιπόν, από μια Έκθεση με θέμα “Η Δημοκρατία στην Ελλάδα και οι εκλογές”, ενός μικρού μαθητή, μια χαρακτηριστική παράγραφο ορισμού και συνδυασμού των δυο:

Στη Δημοκρατία ψηφίζεις όποιον θέλεις για να γίνει βουλευτής και μετά άμα δε σου αρέσει μπορείς να τον βρίσεις, να τον φασκελώσεις ή να του πετάξεις αυγό ελεύθερα. Αυτός όμως όσες βρισιές κι αν ακούσει δεν το κουνάει από τη θέση του, δεν καταλαβαίνει Χριστό! Οι διαφορετικοί βουλευτές μέσα στη Βουλή φωνάζουν, τσακώνονται, κάνουν τους εχθρούς και τους μαλωμένους και καμιά φορά βρίζουν ο ένας τον άλλο. Ένας είπε τους άλλους γαϊδούρια προκαιρού και μετά αυτοί τον κάνανε Υπουργό (!) Άρα στη Δημοκρατία μπορείς να βρίζεις ελεύθερα, άμα είσαι μεγάλος. Άμα πάλι είσαι μικρός, μπορεί να σε βάλει η δασκάλα τιμωρία γιατί είπες το Θοδωρή, μαλακοπίτουρα.”

ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ και η εκπαίδευση είναι “σχολεία αγωγής” του πολίτη. Όταν χωλαίνει η μία, χωλαίνει και η άλλη. Σίγουρα όμως, το χιούμορ περισσεύει στα μαθητικά μυαλά… (Στ.Γ.Κ.)

 

=====================

ΚΟΜΜΑΤΑ, ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ

ΟΙ ΑΡΧΗΓΟΙ των τριών παρατάξεων (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ), δεν αφήνουν τόπο για τόπο, νησί για νησί που δεν επισκέπτονται προσπαθώντας να πείσουν τον κόσμο να βγει από το καβούκι του ή να μην πάει στη… παραλία την ημέρα των δεύτερων εκλογών (25/6).

 

Η ΑΠΕΙΛΗ της αποχής επικρέμαται πάνω από όλους. Όμως, οι ψηφοφόροι μάλλον είναι εκ των προτέρων αποφασιμένοι: ή να ψηφίσουν εκείνη την ημέρα ή ότι δεν αξίζει τον κόπο να χαλάσουν την ημέρα τους. Ο εφησυχασμός ότι τα πάντα κρίθηκαν στις πρώτες εκλογές και επομένως οι δεύτερες θα είναι “μια από τα ίδια” με ελάχιστες αποκλίσεις, τείνει να κυριαρχήσει στην ατμόσφαιρα.

 

Η ΜΕΧΡΙ την 21η Μαϊου εκλογική αναμέτρηση μέσω διαφημίσεων, spots και βίντεο (ΤικΤοκ) είχε τα εξής χαρακτηριστικά, αφού η αναλογική και η ψηφιακή έκφραση των κομμάτων στις εκλογές κατανεμήθηκε ως εξής:

  • ένα 75% έγινε με ψηφιακή διαφήμιση, γιατί οι αρχηγοί των κομμάτων υπολόγισαν τον όγκο των followers και των likes στο διαδίκτυο, ως μια νέα πραγματικότητα. Αλλά, η μεγαλύτερη εκλογική απάτη, αυτή της κας Έλενας Ακρίτα που “πίστεψε” πως τα 270.000 likes που είχε ως υποψήφια του ΣΥΡΙΖΑ, θα ήταν και πραγματικοί ψήφοι, ανέτρεψε αυτό το όνειρο!
  • Το… μηδενικό αποτέλεσμα στην κάλπη έκανε να συνέλθουν άπαντες.

  • Το υπολοιπο 25% της κομματικής προεκλογικής διαφήμισης μοιράστηκε στα έντυπα ΜΜΕ (εφημερίδες, περιοδικά, ένθετα, φυλλάδια, προσημειωμένα(!) ψηφοδέλτια, επίσκεψη στα σπίτια κ.λπ.

 

Έχουμε, λοιπόν, και σ’ αυτόν τον τομέα μια ριζική ανακατάταξη του τρόπου της προεκλογικής παρουσίας των κομμάτων. Ο κόσμος δεν “μασάει” εικόνες και λόγια του σωρού. Ο κόσμος θέλει προγράμματα, εφικτή πολιτική, στρατηγική επιτυχίας, σταθερές απόψεις, ηγεσία. (Στ.Γ.Κ.)

 

 

 


Σχολιάστε