"Ο λόγος ο εφήμερος βαστά μόνο μια μέρα
το άρωμά του όμως κρατεί και νύχτα και ημέρα"
Στ.Γ.Κ., Νοε. 2010

Skonaki, σωτήρα μου!

ΚΙ ΕΜΕΙΣ αγαπούσαμε να “κλέβουμε” στις εξετάσεις. Είτε ήμασταν καλοί, είτε κακοί μαθητές. Το είχαμε κάτι σαν πρόκληση. Κι όχι μόνο στο Γυμνάσιο, αλλά και στο Πανεπιστήμιο.

ΚΙ ΕΜΑΣ μας άρεσε να ξεγελούμε τους καθηγητές μας αντιγράφοντας είτε απ΄τον προηγούμενό μας, είτε απ΄την παλάμη μας, είτε  από κλασικό … σκονάκι! Τότε όμως το έλεγε η καρδούλα μας. Παίζαμε κορώνα γράμματα το μάθημα.  Ήταν πολύ πιο εύκολο να μας πιάσει ο καθηγητής γιατί πάντα βρισκόμασταν στο πεδίο του οπτικού ελέγχου του. Λίγο θράσος χρειαζόμασταν και περισσότερο θάρρος…

ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ εποχή, όλα άλλαξαν. Εδώ, κλέβουν κωδικούς τραπεζών και δεν θα κλέψουν θέματα και λύσεις εξετάσεων; Μα πούζούμε;

ΣΥΜΦΩΝΑ, λοιπόν, με τις ειδήσεις,

“στις πανελλήνιες εξετάσεις της 18ης του μήνα, κάποιος μαθητής (στο Γαλάτσι) ζήτησε να πάει στην τουαλέτα (κλασική περίπτωση) για σωματική του ανάγκη, αλλά κατά την επιστροφή του ένας από τους καθηγητές παρατήρησε ότι από την τσέπη του προεξείχε κάτι. Όταν τον έψαξε, διαπίστωσε πως ήταν κινητό τηλέφωνο.  Ο καθηγητής, ανοίγοντας το τηλέφωνο, είδε ότι υπήρχε sms με τις απαντήσεις στο πρώτο θέμα του διαγωνίσματος. Όταν ερωτήθη ο μαθητής, από πού εστάλη το συγκεκριμένο μήνυμα στο τηλέφωνό του, απάντησε ότι προερχόταν από το φροντιστήριο, στο οποίο πήγαινε.  Ως εκ τούτου, ο διευθυντής του σχολείου μετέβη στην Ασφάλεια Αττικής και κατήγγειλε το περιστατικό στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Ακολούθως, ενημερώθηκε η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Ελένη Ράικου, η οποία διέταξε προφορικά τη διενέργεια προανάκρισης για να διαπιστωθεί αν υπάρχει αδίκημα.   Την Παρασκευή (χθες), κλιμάκιο της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, παρουσία εισαγγελέα, ξεκίνησε έρευνα στο φροντιστήριο, όπου βρέθηκε κατάσταση μαθητών, μεταξύ των οποίων και ο συγκεκριμένος μαθητής. Επιπλέον, κατασχέθηκαν ένας σκληρός δίσκος ηλεκτρονικοί υπολογιστές και αρχεία που θα εξεταστούν…”.

…Εκ των υστέρων αποδείχθηκε (21-5-11) ότι τουλάχιστον 18 μαθητές “αντέγραψαν” ηλεκτρονικά στο μάθημα…

——————————————————————————————

ΟΣΟ το εκπαιδευτικό μας σύστημα επικεντρώνεται στο θέμα των εξετάσεων για είσοδο στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, τόσο θα εφευρίσκονται νέες μέθοδοι παράκαμψής του. Σε ένα σύστημα που δεν βασίζεται στην πραγματική και ουσιαστική γνώση (παιδεία), που δεν παράγει ανθρώπους παρά “άγριους” ανταγωνιστές, για μια θέση στον ήλιο, που δεν ενδιαφέρεται για το άτομο-μέλος μιας κοινωνίας αλλά για την “παραγωγή” φθηνού εργατικού δυναμικού και καλών καταναλωτών…,  πάντα οι μαθητές θα επινοούν νέους τρόπους κλοπής θεμάτων και των λύσεών τους. Για να μπαίνουν με… το σπαθί τους στα ΑΕΙ-ΤΕΙ!

ΚΑΚΑ τα ψέμματα! Δεν φταίνε μόνο οι κυβερνήσεις που στου κασίδι το κεφάλι εφαρμόζονται συνεχείς και ανόητες “μεταρρυθμίσεις”. Τα εκπαιδευτικά συστήματα πρέπει να είναι ικανά να προσαρμόζονται από μόνα τους-με την επέμβαση και αυτονομία των καθηγητών και των τοπικών κοινωνιών-σε κάθε τι το καινούργιο. Να μη περιμένουν υπουργική… μεταρρύθμιση που τις περισσότερες φορές αγνοεί του τι πραγματικά συμβαίνει στα σχολεία μιας περιοχής, αλλά και στη ζωή.

Οι ελληνικές “μεταρρυθμίσεις” έρχονται συνήθως εκ των υστέρων να… καινοτομήσουν. Ειναι προϊόντα γραφειοκρατών ή κακές απομιμήσεις άλλων εκπ/κών συστημάτων…

Εμείς λέμε: Δώστε αναπνοή στην Παιδεία και η Παιδεία θα σας δώσει σωστούς πολίτες…

Υ.Γ. Όσο για το ηλεκτρονικό σκονάκι, ε, πού θα πάει θα βρεθεί το αντίδοτό του (ανιχνευτής), ώσπου να βρεθεί κάποιος άλλος τρόπος κλοπής! Για να συνεχίζεται ο αιώνιος πόλεμος “γάτας και ποντικιού”.

—————————————————————————————

ΑΝΤΕ και καλή σας μέρα!

 

Στ.Γ.Κ.

 

 

 


Σχολιάστε