"Ο λόγος ο εφήμερος βαστά μόνο μια μέρα
το άρωμά του όμως κρατεί και νύχτα και ημέρα"
Στ.Γ.Κ., Νοε. 2010

Αλλαγή στάσης; (Χ.ν., 20-9-22)

 

 

 

 

 

 

 

Αλλαγή στάσης;

 

ΟΙ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ κυβερνήσεις, σε αντίθεση με τους λαούς τους, ουδέποτε πίστεψαν ή προσπάθησαν ειλικρινά, να επιδιώξουν την είσοδο της χώρας τους στην ΕΕ. Κι αυτό, επειδή ποτέ της η Τουρκία δεν υπήρξε κράτος ευνομούμενο που να σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ελευθερία της έκφρασης και το διεθνές δίκαιο.

 

ΓΙΑ το καθεστώς Ερντογάν η Δύση δεν είναι πλέον –και μάλλον δεν υπήρξε ποτέ– σημείο αναφοράς, παρά μια αγελάδα για να την αρμέγει εκβιαστικά κάθε φορά που η Δύση γενικότερα έχει προβλήματα (προσφυγικό, ευρασιατικό). Πέρα από τις γνωστές (νεο)οθωμανικές, νεοσουλτανικές αυταπάτες, η άρχουσα τάξη στη γειτονική χώρα (κυβέρνηση-αντιπολίτευση, στρατός) αποτελεί ένα κράτος μέσα στο κράτος, που δεν υπόκειται σε κανένα θεσμικό έλεγχο και άρα περιορισμό. Εδώ και μερικά χρόνια, ο Ερντογάν πατάει “σε δυο βάρκες” προσπαθώντας να εκμεταλλεύεται διπλωματικά και οικονομικά τόσο τη Ρωσία, όσο και τη Δύση.

 

ΒΕΒΑΙΑ, αφότου έχει εκλεγεί στη χώρα μας η ΝΔ ως κυβέρνηση, και με το ζήλο του ελληνικού ΥΠΕΞ να ξεμπροστιάζει κάθε επιθετική κίνηση της Τουρκίας στους διεθνείς κύκλους, τα πράγματα αλλάζουν. Ήδη οι δυτικοί αμφισβητούν την πιστότητα της Τουρκία σε ό,τι αφορά, τόσο τις κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας, όσο και της δήθεν “θυματοποίησής” (!) της από την Ελλάδα. Η χώρα μας, και καλώς πράττει, εξοπλίζεται επαρκώς: όχι για να επιτεθεί εναντίον της γείτονος “συμμάχου”, αλλά για να υπερασπιστεί το Αιγαίο που απειλείται καθημερινά και τα σύνορά της. Αν, λοιπόν, κάποιος πρέπει να “αλλάξει μυαλά”, ώστε να ξαναμπούμε σε ατμόσφαιρα διαλόγου βάσει του διεθνούς δικαίου, αυτή θα πρέπει να είναι η Τουρκία… (Στ.Γ.Κ.)

 

=========================

 

Μικρά πολιτικά και όχι μόνο

 

-(πόσα like είχες σήμερα;) Είναι ακατανόητο: να υπάρχουν τα like στο fb, όχι όμως και τα dislike! Τα δεύτερα δεν υπάρχουν, για να μη πληγώνεται το άτομο λένε. Τώρα, τί σόι προσωπικότητες (φωτό 1, από το διαδίκτυο) δημιουργούνται μέσω του fb, όταν όλοι κυνηγούν τα like, ενώ η ουδετερότητά τους σημειώνει μεγάλες απογοητεύσεις, ειδικά στις πολύ νεαρές ηλικίες, είναι ένα σοβαρό θέμα για τους ψυχολόγους.

 

Εν πάση περιπτώσει, η τεχνολογία, κατά την άποψή μας, δεν είναι σε θέση να δημιουργήσει πραγματικές ανθρώπινες σχέσεις: ελλοχεύει η απάτη και η παγίδευση, η εικονική πραγματικότητα, η φαντασίωση, το άγχος, ο ναρκισισμός, η διόγκωση της προσδοκίας, η εγωπάθεια, το ψεύδος και η γρήγορη απογοήτευση.

 

-(οι νομάδες εκπαιδευτικοί) Σοβαρά προβλήματα διαμονής αντιμετωπίζουν και φέτος εκατοντάδες εκπαιδευτικοί στην Κρήτη, στις Κυκλάδες και τα άλλα νησιά – Με ένα μισθό που κυμαινεται στα 700-800 ευρώ (φωτ, 2) και με τα ενοίκια να είναι πάνω από 400 ευρώ το μήνα, πόσο εύκολο είναι να αποδεχθεί ένας νεοδιόριστος-όταν μάλιστα έχει και οικογένεια- μια τέτοια κατάσταση;

 

Για το πρόβλημα το υπουργείο (οιασδήποτε κυβέρνησης) σφυρίζει αδιάφορα! Αλλά, ούτε και οι τοπικοί φορείς νοιάζονται. Ας πούμε, στα Χανιά ο Δήμος διαθέτει οικήματα αναξιοποίητα που παραμένουν κλειστά ή ερειπώνονται (παλιό ΙΚΑ κ.ά.) Κατά τα άλλα, οι συνδικαλιστές και οι διάφοροι σύλλογοι ορύονται για ελλείψεις στα σχολεία, για συρρικνώσεις τμημάτων, για συνδιδασκαλίες κ.ά.

 

-(ιστορία και μύθος) δυο πολύ ενδιαφέροντα βιβλία: τόσο της κας Ειρήνης Καλφάκη που άπτεται της πρόσφατης τοπικής χανιώτικης ιστορίας, και μάλιστα με την πρωτοτυπία να αναδεικνύει μια εποχή μέσα από πολυκαιριμένες επιστολές και δελτάρια του Αλβανικού Μετώπου, όσο και του κ. Βασίλη Χαρωνίτη που αναφέρεται σε 17 γοητευτικούς κρητικούς μύθους πλαισιωμένους από πλήθος ονομάτων, γνωστών/αγνώστων στους περισσότερούς μας.

 

 

 

Το πρώτο βιβλίο (φωτό, 3) έχει την επικαιρότητα με το μέρος του, αφού σε λίγο θα γιορτασθεί η 82η επέτειος του 1940. Όσο για το δεύτερο (φωτό, 4), η διαχρονικότητά του είναι δεδομένη, αφού η γοητεία των ελληνικων/κρητικών μύθων ελκύει το αναγνωστικό κοινό πάντα. (Στ.Γ.Κ.)

 

 

 

 

  1.  

 


Σχολιάστε