Ηλεκτρονική και έντυπη ενημέρωση (Χ.ν., 1-2-22)
Posted on 1 Φεβ, 2022 in Σχόλια | 0 comments
-
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
-
Ι.-
-
ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ μας έντυπες εφημερίδες (φωτό,1) διαβάζουν μόνον οι μεγαλύτερες ηλικίες συμπολιτών. Οι οποίες, μη εχοντας εξοικειωθεί με την ηλεκτρονική τεχνολογία, αρκούνται στον παλιό και πιο έγκυρο τρόπο ενημέρωσης.
-
ΟΙ ΝΕΟΤΕΡΕΣ γενιές έχουν άμεση πρόσβαση στις τρέχουσες “ειδήσεις” στο κινητό τους από το οποίο (φωτο, 2) ενημερώνονται για τα πάντα και σε οποιοδήποτε σημείο της γης κι αν βρίσκονται! Το περίπτερο δεν τους λέει τίποτε!
-
ΟΧΙ μόνο δεν τους λείπει η υπερπληροφόρηση, έχουν και τη δυνατότητα άμεσης…παρέμβασης στην επικαιρότητα, με δικό τους, δωρεάν και δίχως έλεγχο σχόλια. Τόσο απλά!
- ΕΤΣΙ, πολλοί συμπεραίνουν πως το μέλλον της ηλεκτρονικής εφημερίδας θα είναι οι οθόνες των tablets και των smartphone ή των επιτραπέζιων Η/Υ. Πράγμα που σημαίνει μετακύληση σε ηλεκτρονική μοφή και της διαφήμισης! Ήδη αυτό συμβαίνει.
- ΟΜΩΣ, η ανάγκη ελαχιστοποίησης του χρόνου που μεσολαβεί από την εκδήλωση ενός γεγονότος (#metoo, revenge porn, τρέχουσα πολιτική, βιασμοί ανηλίκων, γυναικοκτονίες κ.ά) μέχρι τη δημοσιοποίησή του, εξωθεί αρκετούς “χρήστες” να παραβιάζουν τη βασική αρχή εγκυρότητας που είναι η διασταύρωση της πληροφορίας, πριν αυτή γίνει είδηση. Η αρνητική αυτή συμπεριφορά, ειδικά στο fb, πολλαπλασιάζεται και διαστρεβλώνεται ασύμμετρα προκειμένου να φθάσει στον παραλήπτη.
-
ΕΡΕΥΝΑ που έγινε στο παρελθόν από το Πανεπιστήμιο Κολούμπια (ΗΠΑ) δείχνει ότι 6 στους 10 χρήστες του Διαδικτύου αναδημοσιεύουν μια ανάρτηση διαβάζοντας μόνο τον τίτλο, όχι το περιεχόμενο! Φαντάζεστε σήμερα τί γίνεται…
-
ΙΙ.-
- ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ, με δεδομένα τα παραπάνω, ότι οι έντυπες εκδόσεις των εφημερίδων θα συνεχίσουν να υπάρχουν για πολλά-πολλά ακόμη χρόνια, όσο φυσικά η επέκταση του διαδικτύου θα σκοντάφτει σε “ολοκληρωτικές” ή ψευδείς πολιτικές ειδήσεις, σε τεχνικά προβλήματα, σε δυσάρεστες και επιβλαβείς παρανοήσεις, σε dislikes, σε fake news και άλλες εξελίξεις στο διαδίκτυο. Που, για την ώρα, όντας ανέλεγκτο, γίνεται επικίνδυνο για την ψυχική υγεία των νεαρών “αναγνωστών” του, με τον κυκεώνα πληροφοριών.
-
ΟΣΟ θα υπάρχουν τμήματα της ελληνικής επαρχίας που δεν έχουν πρόσβαση σε γρήγορο -ή και απλό- Διαδίκτυο, τόσο η παλιά καλή έντυπη και έγκυρη εφημερίδα θα έχει ανταπόκριση! Κι όσο δεν θα υπάρχουν υποδομές “εγκυρότητας” για τη σύγχρονη τεχνολογία ενημέρωσης, τόσο το παλιό θα παραμένει ζητούμενο.
-
ΚΙ ΟΜΩΣ, αυτή την απλή πραγματικότητα σχετικά με την έντυπη ενημέρωση, η ελληνική κυβέρνηση -όχι μόνο η τωρινή- την αγνοεί επιδεικτικά, αρνούμενη να ενισχύει με επιδότηση ή κρατική διαφήμιση τα “φύλλα” της περιφέρειας. (Στ.Γ.Κ.)
===============================
ΜΙΚΡΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ
-(βιβλιοπωλείο “Ηλέκτρας Πετράκη”: 116 χρόνια ζωής) Νομίζω πως, όταν κλείνει ένα βιβλιοπωλείο, τελειώνει μαζί του κι ένα σημαντικό μέρος της ζωής ημών των βιβλιοφίλων. Όταν μάλιστα αυτό το βιβλιοπωλείο -”Πετράκη” (φωτό, 3)- συγκαταλέγεται στα πιο ονομαστά, παραδοσιακά και αγαπημένα της πόλης των Χανίων, τότε η απώλεια μπορεί να θεωρηθεί και δυσαναπλήρωτη…
Δυστυχώς, μετά “Το σχήμα”, τις “Επιλογές”, το “1866” και άλλα βιβλιοπωλεία, τόσο η οικονομική κρίση όσο και άλλες αιτίες, στερούν από τους Χανιώτες βασικές εστίες επιμόρφωσης, συναντήσεων, εκδηλώσεων, παρουσιάσεων, εκθέσεων κ.λπ. Κυρίως στερούν απ’ τους φανατικούς θιασώτες του βιβλίου ένα “στέκι”, μια οικεία καλημέρα, ένα χάζεμα στην ελληνική και ξένη εκδοτική επικαιρότητα, έναν ολόκληρο κόσμο, δηλαδή -τον κόσμο του βιβλίου και της ανθρώπινης σκέψης. Κρίμα!
-(παράλειψη;) Είθισται, όταν μετακομίζει κάποιος (ιδιώτης ή κατάστημα, εταιρία ή Οργανισμός κ.λπ.), να αφήνει ένα σημείωμα στην παλιά του θέση πληροφορώντας μας για τη νέα του διεύθυνση… Για όποιον περνάει από την Δημοτική Αγορά, υπάρχουν μόνο 3-4 τέτοιες ενημερώσεις (φωτό, 4).
Απορία μας: ο Δήμος Χανίων που έχει αναλάβει το έργο της ανακαίνισης της Αγοράς, δεν θα έπρεπε να ενημερώσει τους Χανιώτες -αφού φυσικά συγκεντρώσει όλες τις νέες διευθύνσεις των εμπόρων της Αγοράς- μέσω του τοπικού Τύπου ή των ΜΜΕ ή και μέσω της ιστοσελίδας του, ώστε να διευκολύνει, έστω και έτσι, την εμπορική κίνηση; Αυτό τουλάχιστον δεν λέει η κοινή λογική; (Στ.Γ.Κ.)