"Ο λόγος ο εφήμερος βαστά μόνο μια μέρα
το άρωμά του όμως κρατεί και νύχτα και ημέρα"
Στ.Γ.Κ., Νοε. 2010

Ο κορμός μιας κοινωνίας (Χ.ν., 8-6-21)

 

 

 

 

 

Ο ΚΟΡΜΟΣ ΜΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

 

Η ΗΛΙΚΙΑΚΗ ομάδα των 20-40 ετών θεωρείται ο “κορμός” της κοινωνίας. Τόσο, γιατί είναι σφύζουσα από ζωή, δύναμη και απόδοση στην εργασία, όσο κι επειδή είναι αυτή που αποτελεί τη δυναμική αλλαγής των πραγμάτων στις κοινωνίες.

 

ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ αποτελεί και την ενδιάμεση “διαδραστική” ομάδα -τη γέφυρα- ανάμεσα στις μεγάλες και μικρές ηλικίες, συνεπώς αυτή που επηρεάζει περισσότερο τις άλλες.

 

Η ΟΜΑΔΑ αυτή ενδιαφέρει άμεσα την πολιτεία στο να εμβολιαστεί, ώστε να επιτευχθεί η περίφημη “ανοσία της αγέλης” συντομότερα…

 

ΓΙΑ τον κ. Γκίκα Μαγιορκίνη, καθηγητή Επιδημιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για τον κορωνοϊό, σήμερα επιδίωξη και στόχος είναι να πειστεί η ομάδα των 20-39 ετών να κάνει το εμβόλιο άμεσα “γιατί αυτή είναι η κοινωνική ομάδα που έχει τη μεγαλύτερη δραστηριότητα, αλλά και τη μεγαλύτερη συμμετοχή (!) στη μετάδοση”! Ο κ. καθηγητής είναι ξεκάθαρος: “Αν καταφέρουμε και πιάσουμε ένα 60-70% σε αυτόν τον πληθυσμό, θα έχουμε πετύχει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του τείχους ανοσίας. Το ροκάνισμα στη μεταδοτικότητα, θα το πετύχουμε με τους εμβολιασμούς που γίνονται τώρα μέσα στο καλοκαίρι στις νεαρές ομάδες (διότι) αυτοί έχουν τις περισσότερες επαφές· (…) Κι όταν πιάσουμε ένα 60-70% σε αυτές τις ηλικίες, τότε θα έχουμε κερδίσει το 80% του τείχους ανοσίας».

 

ΕΥΧΟΛΟΓΙΑ της Επιτροπής, προτροπές για εμβολιασμό, ανάπτυξη ευθύνης, σε μια ηλικιακή ομάδα κατ’ εξοχή αμφισβητούσα τα πάντα και πάντα την πολιτική. Είτε μη πιστεύουσα τους πολιτικούς, είτε ακολουθούσα αντιεμβολιαστικές θεωρίες συνωμοσίας, όπως τώρα.

 

ΙΣΩΣ γι αυτό το λόγο να ακούσουμε σύντομα να εξαγγέλλονται “ειδικά προνόμια” για τους εμβολιασθέντες που να αποτελούν κι ένα δέλεαρ για τους μη εμβολιασθέντες, αλλά και τους αρνητές της πανδημίας και του εμβολίου. Στην πολιτική, όπως και στη ζωή, η προσέλκυση γίνεται με κάθε τρόπο και μέσο… (Στ.Γ.Κ.)

 

 

————————————–

Ο ΣΗΚΩΜΟΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ”

(Η επανάστασις του 1821)

 

Από το βιβλίο του Αριστείδη Κριάρη, “Κρητικά δημοτικά τραγούδια”-μια απίθανα πλούσια και πρωτότυπη για την εποχή της (1920) “Πλήρης συλλογή Κρητικών Δημωδών Ασμάτων…”, αντιγράφουμε ένα (σε απόσπασμα) από τα πολλά τα σχετικά με την επανάσταση του 1821 στην Κρήτη (σσ.61-63):

 

Απού΄χει νου και λοϊσμό και γνώσι και τερτίπι (=τέχνη)

Ας κάτση να συλλογιστή το σηκωμό τση Κρήτης.

 

Σ’ τση χώραις κάνουν ρεμπελιό (=αναρχία, επανάσταση) και κόβγουν τσ’ αραγιάδες

Κ’ εκλαίγαν η γυναίκες των όσαις κι αν είχαν άντρες.

Που τσοι’ χανε ς’ την εγγαριά (=αγγαρεία) κι εκάναν τση δουλειαίς των,

Σ’ τση χώραις τσοι σκοτώσανε και ς’ τα χωριά εφεύγαν,

σαν τ΄αγριοπερίστερα επιάνανε τη Ρίζα (=τις υπώρειες των βουνών)

Πάνω ς’ τα όρη ς’ τα βουνά, ς’τσοι πρίνους αποκάτω,

Εμερνοξημερώνουνταν, κοντά ‘ν’ κι ο Θιος βουηθά των.

 

Ήσανε και ξαρμάτωτοι κι είχαν μεγάλη πρίκα (=πίκρα)

Μά’ δωκι’ ο θιος κ’ η Παναγιά γλήγορ’αρματωθήκα·

Πέρα ς’ τη Χώρα τω Σφακιώ των ήρθαν τα τουφέκια (…)”

 

Η πολυσημεία του παραπάνω μικρού αποσπασματος αιτιολογεί απόλυτα γιατί οι Κρητικοί ξεσηκωθήκαν ταυτόχρονα με τους άλλους Έλληνες το 1821. Μια δε ιστορική ανάλυση -όπως ξαναγράψαμε- των σχετικών “δημωδών ασμάτων” εκείνης της περιόδου (εργασία που έχει ετοιμάσει ο κ. Αποστολάκης Σταμάτης, λαογράφος, και είναι (;) υπό έκδοση), θα συνέβαλε στην κατανόηση σε βάθος της επανάστασης στην Κρήτη. Με όλες τις γνωστές και άγνωστες ιδιομορφίες της. Σύμφωνα δε με τα ιστορικά στοιχεία, “η τουρκική διοίκηση της Κρήτης απάντησε αμέσως με γενική κινητοποίηση των στρατιωτικών της δυνάμεων και με βιαιοπραγίες πρωτοφανούς αγριότητας. Αποκορύφωμα υπήρξε η μεγάλη σφαγή του Ηρακλείου (24 Ιουνίου 1821). Παρ’ όλα αυτά, η επανάσταση επεκτάθηκε γρήγορα σε ολόκληρη την Κρήτη και στερεώθηκε.(Στ.Γ.Κ.

 

 

 

 


Σχολιάστε