40 χρόνια Ευρωπαϊκή Ένωση και Ελλάδα (Χ.ν., 27-5-21)
Posted on 27 Μάι, 2021 in Σχόλια | 0 comments
40 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ (1981-2021)
ΑΠΟ ΤΟΤΕ που η Ελλάδα μπήκε στην Ε.Ε. (πρώην ΕΟΚ) δεν παύει να προβληματίζεται με τη νέα και συνεχώς εξελισσόμενη πραγματικότητα.
ΕΧΟΥΜΕ τους λεγόμενους «ευρωπαϊστές» (“ευρωλιγούρηδες”, για τους αριστερούς) και τους «ευρωσκεπτιστές» (αντι-ευρωπαϊστές, για τους δεξιούς).
ΣΑΡΑΝΤΑ χρόνια τώρα (1981-2021), η σχέση Ελλάδας-Ε.Ε. αποδεικνύεται εξαιρετικά περίπλοκη. Ίσως επειδή εμείς οι Έλληνες-και όχι μόνο- δεν αντιληφθήκαμε ακόμη ότι ανήκουμε σε μια “ομάδα κρατών” με κοινούς νόμους, κοινούς κανονισμούς, θεσμούς κ.λπ. Γι αυτό συνήθως αντιδιαστέλλουμε το “εμείς” και το “αυτοί” (οι Ευρωπαίοι) θεωρώντας τους περίπου ως ξένους! Και η αλήθεια είναι ότι η στάση των Ευρωπαίων (ΕΟΚ-ΕΕ) απέναντι, ας πούμε στη χούντα των συνταγματαρχών ή στην αντιμετώπιση της κυπριακής τραγωδίας, έπειτα τα Ίμια και την πρόσφατη τουρκική επιθετικότητα εναντίον δυο χωρών μελών της (!), μάλλον δεν ήταν αλληλέγγυα όσο θα έπρεπε. Γι αυτό υπάρχει καχυποψία καθώς και απογοήτευση.
ΖΗΣΑΜΕ πυκνά γεγονότα στα οποία η Ε.Ε ή απουσίαζε ή παρενέβαινε εκ των υστέρων: η οικονομική κρίση στην οποία περιήλθε η Ελλάδα για 10 χρόνια, ανάγκασε τελικά την ΕΕ να προχωρήσει στην ίδρυση “θεσμών” αυτοβελτίωσής της. Έστω και αργά, οι αποφάσεις της (το βλέπουμε και με την Τουρκία) είναι ακόμη “της τελευταίας στιγμής”!Η ελληνική κρίση χρέους (2009-2019) τελικά χρησιμοποιήθηκε ως βασικό υλικό στη νομισματική της ολοκλήρωση: με σκληρούς κανόνες και όργανα (Σόϊμπλε) που προκάλεσαν πολιτικούς κλονισμούς και μεγάλο θυμό στην Ελλάδα. Επιπλέον, είδαμε την ελληνική “αριστερά”, από άκρως αντιμνημονιακή να γίνεται “υπερ-μνημονιακή” για χάρη της εξουσίας!
Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ με τη γηραιά Αλβιώνα (Brexit) απέδειξε τη συνοχή και δύναμη της ΕΕ. Μετά από 47 χρόνια παραμονής της Βρετανίας στην ΕΟΚ-ΕΕ, η έξοδός της χώρας αυτής ήταν μάλλον ευεργετική για την ΕΕ: το Ηνωμένο Βασίλειο ανέκαθεν αντιμετώπιζε “αφ’ υψηλού” την Ένωση απαιτώντας μάλιστα να έχει ιδιαίτερα προνόμια! Αυτοεξαιρούνταν από τις περισσότερες κοινές οικονομικές πολιτικές, ενώ δεν έπαυε να βυσσοδομεί κατά της πρωτοκαθεδρίας Γαλλίας-Γερμανίας, τασσόμενη υπέρ της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ.
ΜΟΝΟ τώρα στην υγιεινομική κρίση (πανδημία) που πλήττει όλη την Ευρώπη, νοιώθουμε κάπως κάποιο “ευρωπαϊκό” συντονισμό στη διαχείριση των εμβολίων και της κρίσης. Τελικά, είμαστε (;) τυχεροί που ανήκουμε στο λεγόμενο “λαμπρότερο επίτευγμα” των τελευταίων αιώνων (την ΕΕ), ή πρέπει να πληρώσουμε πρόσθετα “λύτρα” για τη συμμετοχή μας; (Στ.Γ.Κ., www.stcloris.gr)
—————————–
ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ ΚΡΗΤΗΣ
Η ΑΛΗΘΕΙΑ είναι ότι το Ρέθυμνο έχει εξελιχθεί και αναπτυχθεί… κατακόρυφα! Μια επίσκεψη σ’ αυτό, θα σας πείσει.
ΑΝΤΙΘΕΤΑ, τα Χανιά, εδώ και δεκαετίες, μένουν σε στασιμότητα. Φταίει η αβελτηρία των εκλεγμένων αντιπροσώπων μας, αριστερών, σοσιαλιστών ή δεξιών; Φταίει το ανέκαθεν… δεδομένο ότι “είμαστε δικοί τους”, όποιοι κι αν κυβερνούν; Φταίει η αυταρέσκεια ή μήπως η προσκόλλησή μας σε παλιές τοπικές ιδεοληψίες;
ΕΝΑ είναι το γεγονός: Βλέπουμε το Ρέθυμνο να προηγείται στο νευραλγικό τομέα των υδατοδρομίων -και πολύ καλά κάνει!- με την κατασκευή και ίδρυση πρώτα εκεί ενός. Υπάρχει βάσιμη αιτιολογία: Ο νομός Ρεθύμνου στερείται ναυτικής και αεροπορικής σύνδεσης με την Ελλάδα, σε αντίθεση με Χανιά Ηράκλειο. Έτσι, οι Ρεθυμνιώτες το κυνήγησαν, πρόβαλαν σχέδια και χώρους, βρέθηκαν και οι κατάλληλοι άνθρωποι να το προωθήσουν.
ΕΙΝΑΙ όμως να απορεί κανείς. Πρόκειται να ιδρυθούν 37 υδατοδρόμια σε όλη τη χώρα. Στην Κρήτη, με σημείο εκκίνησης την εκδοθείσα άδεια ίδρυσης του υδατοδρομίου Ρεθύμνου θα ακολουθήσουν τα, υπό αδειοδότηση, υδατοδρόμια, Χανίων (Κίσσαμος), Ιεράπετρας, Μαλεβιζίου και Φαιστού. Μήπως θα έπρεπε φροντίσουμε να περιληφθεί και η Παλιόχωρα, μια και ο πρώτος στόχος της ίδρυσής τους θα είναι η κάλυψη κυρίως “ταξιδιωτικών/τουριστικών” αναγκών;
ΦΥΣΙΚΑ, τα καλοκαίρια που τα ατυχήματα αυξάνονται, ο θεσμός υδατοδρόμιο στα νότια των Χανίων θα έχει και κοινωνική αποστολή: θα καλείται να εξυπηρετήσει και επείγουσες ανάγκες μετακίνησης τραυματιών, ασθενών, ακόμη και μεταφοράς υγιεινομικού υλικού κ.λπ.
(Στ.Γ.Κ.)