"Ο λόγος ο εφήμερος βαστά μόνο μια μέρα
το άρωμά του όμως κρατεί και νύχτα και ημέρα"
Στ.Γ.Κ., Νοε. 2010

Κέντρο: το (αιώνιο) μήλο της έριδος

 

 

 

 

 

ΤΟ (ΑΙΩΝΙΟ) ΜΗΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΙΔΟΣ

 

ΣΤΗΝ ελληνική μεταπολεμική πολιτική σκηνή, όποιος κέρδιζε το λεγόμενο “κέντρο” (το είχε ιδρύσει ο γέρο-Παπανδρέου ως “Ένωση Κέντρου”), κέρδιζε και τις εκλογές.

 

Ο ΑΝΔΡΕΑΣ είχε την εξυπνάδα να ενισχύσει οικονομικά τη μεσαία τάξη, γι αυτό και παρέμεινε το κόμμα του στην εξουσία πάνω από δυο δεκαετίες!

 

ΤΟ 2015, μετά από μια εξουθενωτική πολυετή οικονομική κρίση στην οποία είχαμε πειραματισμούς και “ανόσιες” συμπράξεις όλων των λογιών των παρατάξεων και “ιδεολογιών” (πλην ΚΚΕ), η αποτυχία επίλυσης του καυτού οικονομικού προβλήματος ώθησε τον περισσότερο κόσμο -απογοητευμένο από τα δυο παραδοσιακά κόμματα (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ)- στην αγκαλιά της “Χ.Α.” και του ΣΥΡΙΖΑ!

 

ΔΕΝ ΗΤΑΝ η αιφνίδια αλλαγή ιδεολογιών, όσο η “τιμωρητική” διάθεση απέναντι στα κόμματα-Γαργαντούες. Αλλά και το “να δούμε κι αυτούς”, την “πρώτη φορά”, δηλαδή, αριστερά!

 

ΣΗΜΕΡΑ, μετά από την αποτυχία του ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, ο όρος “κέντρο” θεωρείται ξεπερασμένος: βρίσκεται στον κάλαθο των “αχρήστων ιδεολογιών”, μαζί με τις λέξεις αριστερά, δεξιά, σοσιαλισμός, κεντροδεξιά, κεντροαριστερά και άλλα ωραία! Οι παλιοί “άστεγοι” του ΠΑΣΟΚ επιμένουν να χαρακτηρίζουν εαυτούς… κεντρώους, επειδή πιθανόν κανένα άλλο σχήμα δεν τους εκφράζει. Και ποιος άραγε στην εποχή μας μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι κεντροδεξιός ή κεντροαριστερός; Και τί σημαίνουν πια ο όροι αυτοί σε μια πανδημία που θερίζει όλο τον πλανήτη αδιακρίτως;

 

ΕΤΣΙ, ΟΙ “ΑΔΕΣΠΟΤΟΙ” εκλογείς, με την υγιεινομική κρίση που μαστίζει όλους, ενδιαφέρονται διακαώς για τις βιώσιμες πολιτικές -και μόνον- που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις. Όλοι επιθυμούμε απτά αποτελέσματα και διέξοδο από την υγιεινομική κρίση. Η παρούσα κυβέρνηση φαίνεται πως διαθέτει ακόμη δυνάμεις και… μυαλά, για να λύνει -όσο μπορεί και της το επιτρέπει ο σχεδιασμό και της ΕΕ- οξύτατα προβλήματα. Απόδειξη; Οι δημοσκοπήσεις που την ευνοούν συνεχώς!

 

ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ της επόμενης εθνικής αναμέτρησης, κατά την άποψή μας, θα κριθεί από το ποιος θα έχει πείσει ότι είναι ικανότερος από τον άλλο στην επίλυση των προβλημάτων της επίφοβης πάντα καθημερινότητας (πανδημία), που θα έχουν χτυπήσει όλους μας, ανεξάρτητα από τις “ιδεολογίες” μας.

 

ΤΡΙΑ κόμματα (ΚΙΝΑΛ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ) διαγκωνίζονται στο ποιο θα κερδίσει την άλλοτε μεσαία τάξη, χωρίς όμως σημαντικά αποτελέσματα: διαρροή προς τη ΝΔ παρουσιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ, ακριβώς επειδή όσοι πήγαν από το λεγόμενο “κέντρο” σ΄αυτόν, φαίνεται πως μάλλον έχουν απογοητευτεί. Αποσκοπούντες δε σε πιο “ρεαλιστικές διεξόδους”, ενισχύουν την ανανεωτική πλευρά της ΝΔ, βλέποντας και βιώνοντας οξείες καταστάσεις. Κρίνουν, βαθμολογούν, προ(σ)χωρούν… (Στ.Γ.Κ., www.stcloris.gr)

 

 

———————————————

ΤΡΕΝΟ ΧΑΝΙΑ-ΡΕΘΥΜΝΟ-ΗΡΑΚΛΕΙΟ

 

 

ΤΟ… ΥΠΕΡΑΙΩΝΟΒΙΟ “όνειρο” (αίτημα-σχέδιο) για τη δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου στην Κρήτη, που θα συνδέσει ταχύτερα τις περιοχές Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου, επανέρχεται συχνά στο προσκήνιο. Τώρα ξαναμπαίνει δυναμικά στην επικαιρότητα, όντας ένα από τα βασικά θέματα που συζητήθηκαν στο προηγούμενο συνέδριο των απόδημων Κρητών.

 

ΑΝ ΑΛΗΘΕΥΟΝ οι πληροφορίες μας, ένα πρώτο βήμα για τη δημιουργία σιδηροδρομικής γραμμής στην Κρήτη (φωτό) ετοιμάζεται να κάνει η Περιφέρεια Κρήτης: σχεδιάζει να προχωρήσει στην εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας- με προκαταρκτική χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής- και σε λειτουργική μελέτη του κρητικού σιδηροδρόμου. Από την πλευρά του ο ΟΣΕ δηλώνει, πάντα κατά τις πληροφορίες, πρόθυμος να συνδράμει στην προσπάθεια αυτή.

 

ΣΙΓΟΥΡΑ η πραγματοποίηση ενός παλιού ονείρου, θα είχε πολλά να προσφέρει: τόσο σε οικονομικό επίπεδο όσο και στον τουρισμό του νησιού. Πολλοί είναι οι εραστές του τρένου και η Κρήτη έχει πανέμορφα και ποικίλα τοπία να προσφέρει στον ταξιδιώτη. Μάλιστα οι ειδικοί εκτιμούν ότι μια τέτοια επένδυση-τρένο Κρήτης- θα είναι λιγότερο δαπανηρή από αυτή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου! Σε ό,τι δε αφορά τα κεφάλαια- όπως αναφέρεται- αυτά μπορούν να εξασφαλιστούν από κονδύλια της Ε.Ε., ή μέσω Συμπράξεων Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) κ.λπ. Λέτε να το δούμε στον… αιώνα μας; (Στ.Γ.Κ.)

 

 

 

 


Σχολιάστε