Κορωνοϊός και ενδοoικογενειακή βία (“Χ.ν.”, 26-11-20)
Posted on 26 Νοε, 2020 in Σχόλια | 0 comments
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ ΚΑΙ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ
Συγκλονίζει τη χώρα η οικογενειακή τραγωδία στη Μάνη, όπου μια 44χρονη γυναίκα δολοφονήθηκε από τον σύζυγό της, με κυνηγετική καραμπίνα και μπροστά στα μάτια της ανήλικης κόρης τους.
Η γυναικοκτονία δεν είναι καινούργιο φαινόμενο. Απλά, σε περιόδους κρίσεων (όπως τώρα με την πανδημία και το αναγκαστικό κλείσιμο στα σπίτια), λόγω πρωτόγνωρων καταστάσεων, οι σχέσεις των ζευγαριών επιδεινώνονται καθώς κυριαρχεί η δυσπραγία, η φτώχεια, η γκρίνια και πολλές φορές το αδιέξοδο.
Ετσι και οι καταγγελίες στο 15900 τετραπλασιάστηκαν κατά την περίοδο της πανδημίας. Κάτι που δεν συμβαίνει μόνο στη χώρα μας, αλλά παντού.
Υπάρχει βέβαια η Γενική Γραμματεία Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων, με τις παρεμβάσεις της. Το θέμα δεν είναι μόνο το τί κάνει η πολιτεία, αλλά τί κάνουμε εμείς ως κοινωνία.
Η πολιτεία διαθέτει δομές στήριξης τόσο για τις κακοποιημένες γυναίκες όσο και για τα παιδιά τους: λειτουργούν ήδη Συμβουλευτικά Κέντρα της ΓΓΟΠΙΦ σε Αθήνα, Πειραιά, Ηράκλειο (Στενημάχου 3, Θέρισος, Τ.Κ. 712 01, Ηράκλειο (2810 341387 irakleio@isotita.gr), Λαμία, Πάτρα, Τρίπολη, Ιωάννινα, Κέρκυρα, Κομοτηνή, Λάρισα, Μυτιλήνη και Ερμούπολη, Θεσσαλονίκη και Κοζάνη).
Δυστυχώς, η βία κατά των γυναικών είναι ενταγμένη στην καθημερινότητά μας, χωρίς πολλές ελπίδες εξάλειψής της. Ξεκινά συνήθως από μια λεκτική παρενόχληση και μπορεί να φτάσει μέχρι την ανθρωποκτονία (γυναικοκτονία)!
Μήπως, ειδικά περί γυνακοκτονίας, θα έπρεπε, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, οι σχετικοί νόμοι να αυστηροποιηθούν; (Στ.Γ.Κ.)
- ΠΟΣΟ ΑΚΟΜΗ ΣΤΟ “ΑΝΑΜΕΙΝΑΤΕ…”;
Στα πολλά που διαβάσαμε στο πολυθρύλητο κυβερνητικό σχέδιο για την αξιοποίηση των 32 δισ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης, υπάρχει μια παράγραφος, η 9 (Υποδομές μεταφορών) που μας αφορά:
Λέει επί λέξει: “Ανάπτυξη υψηλής ποιότητας, πολυτροπικών, έξυπνων και ανθεκτικών στην κλιματική αλλαγή υποδομών μεταφορών, στις οποίες περιλαμβάνονται εμβληματικές επενδύσεις σε οδικούς άξονες του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου, όπως το βόρειο τμήμα του Ε-65 και ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης, καθώς και νέα τμήματα εθνικής οδοποιίας. Επίσης επενδύσεις σε λιμένες, αερολιμένες κ.λπ. (Το ΒΗΜΑ, 23.11.2020)
Και αναρωτιόμαστε. Εντάξει η έγκριση του σχεδίου για “εμβληματικές επενδύσεις” και στην Κρήτη! Κι ας πούμε ότι όλα βαίνουν καλώς και εκταμιεύονται τα ποσά κατασκευής του ΒΟΑΚ. Πόσες άραγε γενιές θα περάσουν για να δει η Κρήτη ένα δρόμο της προκοπής, όταν είναι γνωστό πως στην Ελλάδα οι αναθέσεις σε υμέτερους, οι προϋπολογισμοί για “μεγάλα έργα” και οι χρονικές προθεσμίες υπερβαίνουν κατά πολύ τις αρχικές προβλέψεις;
ΘΑ υπάρξουν όροι αμοιβαίας συμφωνίας με τις ανάδοχες εταιρίες, που να ορίζουν σεβαστά ρήτρα για όποιον αθετήσει τα συμφωνημένα; Θα καταχωρούνται τα ποσά στη “Διαύγεια”, ή θα συνεχίσουμε το παλιό βιολί, “έλλειψη χρημάτων, σταση… εργασιών”; (Στ.Γ.Κ.)
——————-
ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ
Κύριε πρόεδρε,
Το θράσος των Τούρκων ξεπερνάει τα όρια κάθε διπλωματίας.
Πρόσφατα ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, μεταξύ πολλών άλλων ωραίων, είπε:
«Η Τουρκία αναμένει από την Ε.Ε. να αναγνωρίσει τα λάθη της και να κατανοήσει την αξία που θα προσθέσει η ένταξη της Τουρκίας στην Ενωση»!
… Μήπως θα πρέπει η ΕΕ, πράγματι “αναγνωρίζοντας τα λάθη της” απέναντι σε Ελλάδα και Κύπρο, να επιβάλλει τέτοιες κυρώσεις στην Τουρκία, ώστε ούτε θράσος να έχει η χώρα αυτή, ούτε και αλαζονεία;
ΕΡΜΟΛΑΟΣ