"Ο λόγος ο εφήμερος βαστά μόνο μια μέρα
το άρωμά του όμως κρατεί και νύχτα και ημέρα"
Στ.Γ.Κ., Νοε. 2010

Είναι το (κάθε) “νόμιμο” και “ηθικό”;

 

 

 

 

 

ΕΙΝΑΙ ΤΟ “ΝΟΜΙΜΟ” ΚΑΙ “ΗΘΙΚΟ”;

 

  • Οι νόμοι είναι σαν τα λουκάνικα. Καλύτερα να μην είσαι παρών, όταν παρασκευάζονται” [Ότο φον Μπίσμαρκ, γερμανός πολιτικός, 1815-1898]

 

Η ιστορία επαναλαμβάνεται, αλλά αυτή τη φορά με αριστερό πρόσημο. Συγκεκριμένα, δημοσιογράφος ρωτά γνωστό στέλεχος της αριστεράς, τωρινό ευρωβουλευτή, σχετικά με το “πόθεν έσχες” για τα σπίτια που έχει αγοράσει. Κι αυτός-όπως κάποτε ο άλλοτε υπουργός της ΝΔ Γ. Βουλγαράκης (2008)- απαντούσε περίπου με το ίδιο επιχείρημα: «Τι είναι αυτά που λέτε; Ισχυρίζεστε ότι το νόμιμο είναι ή μπορεί να είναι ανήθικο; Τότε πρέπει να αλλάξουμε όλη τη νομοθεσία μας, να την κάνουμε ηθική» (!)

 

Η κλασική πια φράση/ερώτημα, αν δηλαδή «το νόμιμο είναι και ηθικό», που συγκλονίζει την αξιωματική αντιπολίτευση όσα “μέτρα πυρόσβεσης” κι αν παίρνει, δεν αναιρεί το γεγονός. Όσο για το πολιτικό ψευδοεπιχείρημα ότι “το νόμιμο είναι και ηθικό”(!) που υποτιμά τη νοημοσύνη και του πιο αφελούς Έλληνα πολίτη, αυτό καταρρίπτεται από τη ρήση του Μπίσμαρκ για το πώς φτιάχνονται οι νόμοι. Όταν μάλιστα οι πολιτικοί που επικαλούνται τη φράση είναι αριστεροί, η λέξη ηθική και το δήθεν “ηθικό πλεονέκτημά” τους, πάνε περίπατο. Το καλοκαίρι του 2019, λίγο πριν από τις εθνικές εκλογές είχαμε τη μετάταξη στη Βουλή της κόρης της Τασίας Χριστοδουλοπούλου. Και τότε έγινε επίκληση του “νόμιμου” και αγνοήθηκε το ηθικό μέρος. Όπως και πιο παλιά με την κα Νάντια Βαλαβάνη.

 

… Μετά τη δημόσια κατακραυγή, παρενέβη στο θέμα Παπαδημούλη ο κ. Τσίπρας που χαρακτήρισε «νόμιμη» μεν την επένδυση των χρημάτων του ευρωβουλευτή, αλλά «λάθος»! Χωρίς να εξηγεί πού έγκειται το λάθος ή γιατί είναι “νόμιμη” μια τέτοια επένδυση από έναν αριστερό! Το αν ο ευρωβουλευτής θα διαθέσει-κατόπιν εορτής!- τα κέρδη του από τα ενοίκια υπέρ των προσφύγων ή το αν “είναι από τα ιδρυτικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, με πολυετή προσφορά και χωρίς ψεγάδια στη διαδρομή του”, αυτά ακούγονται μάλλον εκ του πονηρού.

 

Θυμάστε πως κι ο πάλαι ποτέ πρωθυπουργός και “προϊστάμενος” του κ. Γ. Βουλγαράκη, Κ. Καραμανλής, είχε αναλάβει την “κάλυψη” (με τις λέξεις “πολιτική ευθύνη”) των ενεργειών του υπουργού του; Η πολιτική συμπεριφορά στη χώρα μας, με οποιοδήποτε πρόσημο δυστυχώς, δεν αλλάζει. Έτσι που ο λαός να δικαιώνεται όταν λέει πως “όλοι τους είναι το ίδιο”. (Στ.Γ.Κ.)

 

 

 

 

 

——————————————————————-

 

  1. ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ
  2. ΕΚΤΟΣ από τον μεγάλο αριθμό νεκρών ατόμων της τρίτης ηλικίας * , η πανδημία δημιούργησε σ΄αυτή την κοινωνική ομάδα και άλλα προβλήματα: νέο τρόπο ζωής (εγκλεισμός/αποξένωση), ηλεκτρονικές αγορές, οξυμμένη φροντίδα για την ατομική υγεία, ελάχιστους τρόπους επικοινωνίας, αυτοπειθαρχία, στερήσεις αγαπημένων προσώπων, ευθύνες απέναντι των άλλων κ.ά.
  3. ΦΥΣΙΚΑ, είναι η τρίτη ηλικία που την “πλήρωσε” ακριβότερα από τις άλλες, διότι δεν υπάρχει άτομό της που να μην έχει “υποκείμενο νόσημα”. Οι λέξεις “απώλεια” (φίλων/συγγενών) και “στέρηση” (αγαπημένων προσώπων) είναι οδυνηρές: Σταμάτησαν να βλέπουν και να αγκαλιάζουν τα εγγόνια τους, να παίζουν μαζί τους, να τα παίρνουν από το σχολείο, βοηθώντας με αυτό τον τρόπο τα παιδιά τους στις καθημερινές υποχρεώσεις τους.
  4. Η ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ αλυσίδα ενεργειών “έσπασε”. Μακριά από τα αγαπημένα τους πρόσωπα, “αναλφάβητοι” της σύγχρονης τεχνολογίας, κλεισμένοι συνεχώς στο σπίτι (“Μένουμε ασφαλείς”), ποιος θα μπορούσε να περιγράψει τις δραματικές καταστάσεις που βίωσαν και βιώνουν; Κι όταν πάψεις να νιώθεις ότι είσαι χρήσιμος στους άλλους, κάτι που σου δίνει κίνητρα και ενθουσιασμό να ζήσεις περισσότερο, το πρώτο που θα σε κυριεύσει δεν είναι άραγε η μελαγχολία/κατάθλιψη; και δεν έχει αυτό σαν συνέπεια την ψυχοσωματική σου κατάρρευση;
  5. ΟΣΟ για την άλλη κατηγορία γερόντων, εκείνων δηλαδή που είναι χρόνια ανήμποροι (διανοητικά ή κινητικά), ας μη το συζητούμε. Την κατάληξή τους την είδαμε σε μεγάλα γηροκομεία σε “προηγμένες” χώρες της ΕΕ., με το πλήθος νεκρών.
  6. ΤΑ άτομα που επηρεάστηκαν ψυχοσωματικά -και επηρεάζονται από τον κορωνοϊό ήταν-και είναι- “οι παππούδες και οι γιαγιάδες μας”, όπως τόνιζε κι ο κ. Τσιόδρας. Η “γηραιά ήπειρος” έχει ήδη γερασμένο πληθυσμό και μάλιστα με σοβαρά υποκείμενα νοσήματα. Η γηριατρική έχει προχωρήσει και το προσδόκιμο επιβίωσης ενός ανθρώπου σήμερα δεν έχει καμιά σχέση με εκείνο προ 50 χρόνων. Αυτό σημαίνει ότι η “τρίτη ηλικία” ναι μεν αντιμετωπίζεται καλά από το ευρωπαϊκό σύστημα υγείας (πλην του ελληνικού), ώστε να ζουν πολύ περισσότερα χρόνια. Όμως πρόκειται για έναν πληθυσμό πολύ ευάλωτο σε μεταδοτικές ασθένειες.
  7. ΕΝΤΑΞΕΙ, καλές είναι οι “γιορτες των πατεράδων” (21/6), αλλά να έχουν και κάποιο αντίκρισμα. Όχι λόγια και ευχολόγια (θυμηθείτε τα “περήφανα (και τιμημένα!) γηρατειά” του Ανδρέα). Ας πούμε, η τωρινή ελληνική Πολιτεία έχει εκπονήσει ιδιαίτερο πρόγραμμα για την τρίτη ηλικία, με δεδομένη τη δεύτερη φάση επέλασης του κορωνοϊού; Θα περιμένει πρώτα την εκδήλωσή της για να το πράξει; Δεν θα είναι αργά; (Στ.Γ.Κ., www.stcloris.gr)

 

  • Μέχρι προχθές (21/6/20), από τους 190 συνολικά νεκρούς στη χώρα, οι 60 (31.6%) ήταν γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων ήταν τα 76 έτη και το 100% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα, ή/και ηλικία 70 ετών και άνω (ο Τύπος).

 

 

 


Σχολιάστε