"Ο λόγος ο εφήμερος βαστά μόνο μια μέρα
το άρωμά του όμως κρατεί και νύχτα και ημέρα"
Στ.Γ.Κ., Νοε. 2010

Κρήτη, Βενιζέλος και Εμίλ Λούντβιχ (Χ.ν., 16-6-20)

 

 

 

 

  1. Η ΚΡΗΤΗ, Ο ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΚΙ Ο ΕΜΙΛ ΛΟΥΝΤΒΙΧ

  2. ΟΣΟ πιο πολλά κανείς διαβάζει για τον Ελ. Βενιζέλο, τόσο περισσότερο κατανοεί το μέγεθος της πολυσχιδούς, μεγαλειώδους, διορατικής και μοναδικής προσωπικότητάς του. Προσωπικότητας ενός πολιτικού ανδρός που ευτύχησε να έχει η Ελλάδα σε πολύ κρίσιμους καιρούς κατά τον αιώνα των Μεγάλων Πολέμων.
  3. ΕΛΛΗΝΕΣ και ξένοι, έχουν γράψει μελέτες ή μονογραφίες για τον Εθνάρχη, ανάλογα με την εποχή και την οπτική με την οποία έβλεπαν τον πολιτικό και τα γεγονότα.
  4. ΑΝΑΜΕΣΑ στους πολλούς που ασχολήθηκαν αναφέρουμε ενδεικτικά τους Κώστα Καιροφύλλα (1915), Δώρο Άλαστο (1942), Χέρμπερτ Άνταμς Γίββωνα (1920), Σ. Β. Τσέστερ (1921) κ.ά. Φυσικά, όλους αυτούς τους ξεπερνά σε πληρότητα και εγκυρότητα η δίτομη, μνημειώδης, γλαφυρή βιογραφία του Εθνάρχη, από τον Χανιώτη Ν. Εμ. Παπαδάκη (Παπαδή), Γενικό Δ/ντή του Εθν. Ιδρύμ. Ερευνών και Μελετών “Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος” (2017): έργο ζωής, παιδείας, έμπνευσης, αναφοράς και φρονηματισμού.
  5. ΟΝΤΑΣ μαθητής Γυμνασίου, πρωτοδιάβασα τον “Ναπολέοντα” του Εμίλ Λούντβιχ: μια γοητευτική βιο-ψυχογραφία του μεγάλου Κατακτητή. Στο προχθεσινό “Βήμα” της Κυριακής (14-6-20), η εφημερίδα είχε ως προσφορά τον Β’ τόμο με τα πολιτικά κείμενα του Ελ. Βενιζέλου στα “Αθηναϊκά Νέα”(1931-1934). Επίμετρο του τόμου μία έκπληξη: “Βενιζέλος”-Ο Έλλην Οδυσσεύς! Συγγραφέας, ο Εμίλ Λούντβιχ (1881-1948). Μια συνοπτική/δημοσιογραφική, σε 18 συνέχειες, “βιογραφία” (μάλλον, μέσω συνεντεύξεων) του Ελ. Βενιζέλου ως ”Οδυσσέα” της διεθνούς διπλωματίας.

 

  1. Στο εισαγωγικό σημείωμα (24/5/1934) ο Ε.Λ. υπογραμμίζει και τα εξής:
  2. …ΑΥΤΗ είναι η Κρήτη και η ιστορία του Κρητός (σ.σ. του Βενιζέλου), όστις διήλθεν εδώ πλέον του ημίσεος της ζωής του, ευρίσκει ένα σύμβολον εις την διάπλασιν του τόπου. Πάντοτε θα ίδωμεν να εκσπά αιφνιδίως από τον επιτήδειον αυτόν θαλασσοπόρον, όστις συχνά ηγκυροβόλησε, συχνά εσήκωσε την άγκυραν και πάλιν την επανέρριψεν, ο τραχύς, ο τολμηρός επαναστάτης, ο υιός αδιάβατων βουνών και ίσως να εξηγήται η τραγωδία της εκπληκτικής αυτής ζωής δια της συγκρούσεως των δυο αντιθέτων στοιχείων, την οποίαν η μεν μητρική νήσος από χιλιάδων ετών υφίσταται ησύχως, την οποίαν όμως δεν δύναται να υποφέρη άνευ κλονισμών μια ανθρωπίνη καρδιά κατά την βραχείαν διάβασίν της εδώ κάτω. Εάν αποβλέψη τις περισσότερον εις τους κλονισμούς αυτούς και ολιγώτερον εις την έκτασιν των χωρών δια τα οποίας έγιναν οι αγώνες, θα φθάση εις το συμπέρασμα ότι ο Βενιζέλος έχει την δραματικωτέραν ζωήν όλων των πολιτικών ανδρών της εποχής μας (σ.σ. του μεσοπολέμου). Χωρίς την Κρήτην δεν δύναται να εννοηθή η ζωή αυτή” (…)
  3. ΘΑ είχε ενδιαφέρον, αν το Ίδρυμα σε συνεργασία με “Τα Νέα” έξέδιδαν τα κείμενα αυτά “επικαιροποιώντας” τα. (Στ.Γ.Κ., www.stcloris.gr)

 

——————————————————————-

ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ

 

ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ Εξετάσεις άρχισαν (15/6 για τα ΓΕΛ, 16/6 για τα ΕΠΑΛ). Θα ολοκληρωθούν, σύμφωνα με το πρόγραμμα του Υπουργείου, στις 26 και 30 Ιουνίου. Θα ακολουθήσουν οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων από 1/7 μέχρι και 13/7). Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα θα κυριαρχούν στην ειδησεογραφία. Κι αυτό συμβαίνει κάθε χρόνο!

 

ΟΠΟΙΟΣ έχει γνωρίσει εκπαιδευτικά συστήματα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, το μόνο που αισθάνεται μπροστά στην «ασάλευτη» και θλιβερή εικόνα του εξετασιοκεντρικού εκπαιδευτικού μας συστήματος, είναι μια πίκρα, επειδή, οι στρεβλώσεις κι οι αγκυλώσεις αυτού του συστήματος παραμένουν ασάλευτες. Με ή χωρίς μνημόνια, με ή χωρίς πανδημίες: οι εξετάσεις, εξετάσεις με δεξιό, σοσιαλιστικό ή αριστερό πρόσημο. Παρά τις “φιλόδοξες” μεταρρυθμίσεις και τα μεγαλόσχημα στερεότυπα λόγια κάθε νεόκοπου υπουργού Παιδείας, τα προβλήματα αντί να λιγοστεύουν αυξάνονται. Η ελληνική Παιδεία ποτέ της δεν μπόρεσε να “αναπνεύσει” ελεύθερα.

 


 

ΝΑΙ! Οι φετινές εξετάσεις έχουν κάποια ιδιαιτερότητα: Μαθητές και εκπαιδευτικοί “σηκώνουν” το βάρος μιας πρωτόγνωρης πανδημίας (κορωνοϊός) που δεν πέρασε, ούτε τέλειωσε. Μάσκες, αποστάσεις, αντισηπτικά μέσα στις αίθουσες. Από κοντά και το άγχος, η αγωνία για τα θέματα και την τελική έκβαση. Με τις πανελλήνιες εξετάσεις δοκιμάζεται πάντα και η ψυχοσωματική αντοχή των παιδιών…

 

ΤΟ ΟΤΙ η νεολαία μας ζει κάθε χρόνο μια έντονη εφηβεία, σε συνδυασμό με ένα εξωφρενικό, διαβρωτικό εκπαιδευτικό «ελληνικό» σύστημα, δεν είναι ανάγκη να μας το υπενθυμίζουν τέτοιες μέρες παιδοψυχολόγοι, ψυχίατροι, παιδαγωγοί ή κοινωνιολόγοι. Το «ρημαγμένο τοπίο» αυτής της ηλικίας, το ζήσαμε και οι ίδιοι στα θρανία, είτε ως μαθητές, είτε ως γονείς και εκπαιδευτικοί στη μακρόχρονη θητεία μας στα ελληνικά σχολεία…

 

ΚΑΘΕ χρόνο ευχόμαστε “Καλή Επιτυχία” στα παιδιά… Μακάρι να υπήρχε και μια “επιτυχία” στο πολιτικό μας σύστημα στην εκπόνηση ενός σταθερού εθνικού Σχεδίου Παιδείας. Το δημόσιο σχολείο πρέπει να αλλάξει. Αλλά πώς να αλλάξει, όταν οι ίδιοι οι πολιτικοί (όλων των αποχρώσεων) που καμώνονται πως “κόπτονται” για μια σωστή δημόσια Παιδεία, στέλνουν τα παιδιά τους σε ονομαστά ιδιωτικά σχολεία των Αθηνών; (Στ.Γ.Κ.)

 

 

 


Σχολιάστε