“Μένουμε σπίτι”-σωτήριο σύνθημα (Χ.ν., 6-4-20)-Κι ο εμετικός αριστερός αντίλογος
Posted on 6 Απρ, 2020 in Δοκιμές, Κείμενα | 4 comments
“ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ” ΚΑΙ ΕΠΙΒΙΩΝΟΥΜΕ
- “Άπαντας αυτών κρείσσονας ανάγκη ποιεί” (=Όλους γενικά η ανάγκη μάς κάνει καλύτερους απ΄ό,τι είμαστε)
- [Μένανδρος, εκπρόσωπος της νεώτερης Αττικής κωμωδίας, 342-291 π.Χ.]
ΑΠΟ κάθε συμφορά τελικά προκύπτει κάτι θετικό (“Ουδέν κακόν αμιγές καλού”). Όσο κι αν αυτό ακούγεται αντιφατικό, η ζωή το αποδεικνύει με την αναδημιουργία της. Γι αυτό, η αιώνια ελπίδα για κάτι καλύτερο.
Γι αυτό, η αυτογνωσία που μας κάνει να αντιλαμβανόμαστε λάθη και “ύβρεις”, ώστε να επαναπροσδιορίζουμε τον τρόπο ζωής μας. Και γι αυτό κι η αναγκαία προσαρμογή μας στις νέες συνθήκες επιβίωσης.
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ που βιώνουμε μας κάνει να αναρωτιόμαστε πώς, άραγε, θα άρχιζε ένας μελλοντικός χρονογράφος της τωρινής πανδημίας το “Μαύρο Χρονικό” του; Με δεδομένη την αυξανόμενη δραματική κατάσταση που αντιμετωπίζει όλος ο πλανήτης (*) κάπως έτσι:
- “Κι ήρθανε χρόνοι δίσεχτοι/ χρόνοι φαρμακωμένοι
χρόνοι θανάτου και οργής/ κορωνολαβωμένοι
όπ΄ οι γιατροί ορίζανε/ ποιος ζει και ποιος πεθαίνει…”
Η ΝΕΑ πανδημία που βιώνουμε (Covid-19) περιβάλλεται κι αυτή από μια αχλή συνομωσιολογίας,
για τη “γέννηση” και το “στόχο” της. Ανέκαθεν, ο άνθρωπος, μη μπορώντας να εξηγήσει τί
ακριβώς του συμβαίνει με τις πανδημίες, κατέφευγε σε “βολικές” αιτιάσεις. Κι ας είπε
ο Πιττακός πως “ανάγκα δ΄ουδέ Θεοί μάχονται” (=την ανάγκη, ούτε οι Θεοί την αντιμάχονται).
Κι ας ορίζει η φύση με την “οικονομία” της, ποια όντα ζουν και ποια πεθαίνουν.
ΔΕΝ είναι η πρώτη φορά που ένας λοιμός γίνεται παγκόσμια ασθένεια. Στην πολύπαθη Ευρώπη,
η λέξη πανούκλα (la peste) είναι καταγραμμένη στη χρονογραφία της με εντυπωσιακή εικονογράφηση.
Από το Μεσαίωνα μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα μορφές πανούκλας (βουβωνική, μαύρη) θέριζαν τεράστιους πληθυσμούς. Στις αρχές δε του 20ου αιώνα, η πανούκλα παραχώρησε τη θέση της σε νέες εξίσου θανατηφόρες πανδημίες: τη χολέρα, την ευλογιά, τον κίτρινο πυρετό, τη φυματίωση, τη λέπρα κ.ά. Στα 1918 είχαμε την τρομερή “ισπανική γρίππη” που σκότωσε περισσότερους από όσους ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος:
η μνήμη της επιβιώνει και σήμερα σε πολλές κρητικές οικογένειες!
ΚΑΘΕ πανδημία αφήνει πίσω της νεκρούς. Το άγνωστο, η αδυναμία, η ανοργανωσιά κι
ο πανικός των κυβερνώντων στην αντιμετώπιση μιας πανδημίας (κι εδώ εξαίρουμε τους υπεράνθρωπους και σισύφειους αγώνες των γιατρών και νοσηλευτών μας), οδηγούν τα κράτη σε ανυπολόγιστες καταστροφές:
κοινωνίες αποσυντίθενται, οικονομίες βουλιάζουν, ιδεολογίες σκορπίζουν, Εκκλησίες περιθωριοποιούνται
(έστω κι αν η πίστη μένει ακλόνητη), ψυχοσωματικές ασθένειες “χτυπούν” τα άτομα.
ΤΟ ΕΦΗΜΕΡΟ της ανθρώπινης ζωής και η κυριαρχία του Θανάτου διασώζονται στη λογοτεχνία
(Τζιοβάνι Βοκάκιος, Ντανιελ Ντεφόε, Αλμπέρ Καμύ, Γκαμπριέλ Γκαρθία Μάρκες, Νταν Μπράουν,
Ζοζέ Σαραμάγκου, Φίλιπ Ρόθ, Αλέξ. Παπαδιαμάντης, Αντρέας Φραγκιάς κ.α.) καθώς και στις άλλες τέχνες (ζωγραφική, γλυπτική, κινηματογράφο).
ΜΙΑ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ίωση άρκεσε, ώστε η άλλοτε πολλά υποσχόμενη παγκοσμιοποίηση (“παγκόσμιο χωριό”)
να ανατραπεί: εκμεταλλευόμενος ο Covid-19 τη μεγάλη ευχέρεια μετακινήσεων ανθρώπων και αγαθών
από χώρα σε χώρα, οδήγησε τον πλανήτη σε πρωτόγνωρες (και πρωτόγονες) εικόνες θανάτου. Ανάγκασε τις κυβερνήσεις να κλειστούν στα εθνικά τους σύνορα και να εστιάσουν όλο το ενδιαφέρον στη σωτηρία
των υπηκόων τους. Η επιστροφή αυτή στο έθνος-κράτος είναι μια ενστικτώδης αντίδραση απέναντι
σε έναν αόρατο, άγνωστο και θανατηφόρο εχθρό! Όμως δεν γνωρίζουμε το μέλλον αυτής της νέας πραγματικότητας.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ κυβέρνηση ενήργησε άμεσα και αποτελεσματικά. Με ασυνήθιστη- για ελληνικά δεδομένα
- ψυχραιμία και ετοιμότητα, οργάνωσε κι ανέπτυξε ένα πλέγμα άμυνας τοποθετώντας άριστους
επιστήμονες στην αρμόδια για την πανδημία Επιτροπή Υγείας. Κατέστησε δε πρώτο και
ΜΟΝΟ θέμα επικαιρότητας την πανδημία. Επέβαλε τα αναγκαία περιοριστικά μέτρα, με τα οποία
μέχρι σήμερα “βαίνομεν-περίπου- καλώς”. Βασιζόμενη στο φόβο του αγνώστου (που έτσι κι αλλιώς
δημιουργεί μια ανέλεγκτη πανδημία), παρουσίασε ένα αξιοθαύμαστο πρόγραμμα εξόδου από τη θανάσιμη
πανδημία, το οποίο επικροτούν πολλοί ξένοι. Ο συλλογικός φόβος, αν δεν χαλιναγωγηθεί νωρίς,
προκαλεί πανικό ο οποίος οδηγεί σε τραγικές καταστάσεις τις κοινωνίες. Ο φόβος ανέκαθεν ήταν
κακός σύμβουλος του ανθρώπου.
ΕΙΝΑΙ ευτύχημα που επικεφαλής του αρμόδιου Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ)
βρίσκεται ο αξιόλογος επιστήμονας και άνθρωπος με ήθος, ο λοιμωξιολόγος Σωτήρης Τσιόδρας.
Που όντας εμποτισμένος από αισθήματα αλτρουισμού και χωρίς “μιντιακή επιδεξιότητα” ενημερώνει
έγκυρα για την κατάσταση. Αποτελεί ένα ισχυρό αντίδοτο στους φόβους μας, ενώ εμπνέει και βαθιά
εμπιστοσύνη στα λεγόμενά του. Σύνθημα και πιστεύω του: “Μένουμε σπίτι”, για να μείνουμε και ζωντανοί”!
“ΜΕΝΟΝΤΑΣ σπίτι” ξαναφέρνουμε στο νου μια ξεχασμένη λέξη: την ευθύνη απέναντι στον εαυτό μας
αλλά και τους γύρω (“τα αγαπημένα μας πρόσωπα”). Μέχρι τώρα φορτώναμε τις κακοδαιμονίες μας σε άλλους:
στο κράτος, τους ξένους. Τώρα, επιτέλους έστω και σε άσχημες συνθήκες ζωής, συνειδητοποιούμε
το μέγεθος της ατομικής ευθύνης απέναντι στο σύνολο! Υπάρχουν, όπως πάντα, και “ορισμένοι”
που δήθεν μη αντέχοντας τον εγκλεισμό στο σπίτι ξεσπούν στα κοντινά τους πρόσωπα (σύζυγο,
παιδιά) ασκώντας άστοχη βία!
ΕΧΕΙ και τα “καλά” του ο “εγκλωβισμός”. Αν και στην αρχή νιώσαμε όλοι άβολα με κυρίαρχα στοιχεία την αμηχανία, τον εκνευρισμό, το φόβο, την απόγνωση.
Με τους νεκρούς γύρω μας, βλέπουμε τα θετικά του νέου τρόπου ζωής. Ας πούμε, ανακαλύψαμε ξανά την έννοια “σπίτι” (my sweet home), βρισκόμαστε περισσότερο χρόνο με “οικεία” πρόσωπα, ασχολούμαστε με λησμονημένα αντικείμενα, με “ανεξερεύνητους” χώρους. Το διάβασμα είναι απόλαυση (ειδικά τα βιβλία “πρακτικής” φιλοσοφίας). Οι γκρίνιες περισσεύουν, τα τηλεφωνήματα από και προς γνωστούς και φίλους άπειρα,
το διαδίκτυο στα ύψη… Ψωνίζουμε προσεκτικότερα, επιλέγουμε ποιότητα, γινόμαστε ολιγαρκείς.
Διαχειριζόμαστε χρήματα/χρόνο με σύνεση, χειριζόμαστε τακτικότερα την τεχνολογία, αναθεωρούμε ιδέες και στάσεις ζωής, ενώ μηχανευόμαστε κι άλλους τρόπους επίλυσης προβλημάτων (τηλεργασία, τηλεκπαίδευση). “Ξυπνώντας” μια μέρα από τον εφιάλτη θα έχουμε να κάνουμε με ένα “ψηφιακό κράτος”!
ΞΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ την καθαριότητα: συχνότερο πλύσιμο χεριών, καθάρισμα επιφανειών, ηλεκτρονικών
συσκευών, βιβλιοθηκών. Συνεχής απολύμανση τουαλέτας, πόμολων, τζαμιών. Βάζουμε συχνότερα
πλυντήριο, χρησιμοποιούμε χλωρίνη με νερό, οινόπνευμα, ξύδι, αντισηπτικό, εναντίον ενός “αόρατου”
εχθρού. Τα “ταξίδια” μας γίνονται από το…υπνοδωμάτιο στο σαλόνι κι από εκεί στο μπαλκόνι·
“επισκεπτόμαστε” σκονισμένα ράφια, ασχολούμαστε με τις γλάστρες, τα κατοικίδιά μας·
τα λέμε με τους “φίλους μας” στο fb. (…)
ΤΙ ΑΛΛΟ είναι τα παραπάνω, αν δεν είναι “ασκήσεις ατομικής ευθύνης”; Η “αγορά χρόνου” που όλοι θέλουμε, είναι χρόνος πολύτιμος για την ανάταξη και αντοχή των νοσοκομείων. Αλλά και για την εύρεση του αντι-κορωνοϊού φαρμάκου ή του εμβολίου. Η πίστωση χρόνου που μας ζητούν δεν θα είναι, άραγε, σωτήρια για όλους;
ΤΟ ΕΦΗΜΕΡΟ της ζωής κι οι πολυάριθμοι θάνατοι θα μας κάνουν να εκτιμήσουμε τα ουσιώδη που έχουμε γύρω μας, όχι τα επουσιώδη της άλλοτε “ψευδοευμάρειάς” μας. Όπως τα πρόσωπα που αγαπούμε, οι καλές φιλίες, ο αλληλοσεβασμός, η υγεία, η αλληλεγγύη, η ευθύνη, η πίστη, η εμπιστοσύνη στο (νέο) κράτος…
ΚΑΘΕ μεγάλη συμφορά ενέχει και σπέρματα ευλογίας: όπως είναι η βαθμιαία “προσγείωσή” μας σε μια νέα πραγματικότητα, αλλά και η αναγκαστική αλλαγή του εαυτού μας. Μέσω δε ημών και της κοινωνίας.
Σωστά λοιπόν λέγεται πως “Οι πιο ωραίες μέρες της ζωής είναι πάντα αυτές που έρχονται” (3-4-20)
=====================================================================================================
ΚΙ Ο ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ ΣΤΟΝ κ. ΣΩΤΗΡΗ ΤΣΙΟΔΡΑ
—————————————–
[ΟΡΙΣΤΕ ΚΑΙ Η Γ-ΑΥΓΗ ΤΟΥ ΦΘΟΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΙΣΟΥΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ του κ. ΤΣΙΟΔΡΑ από τους ΑΡΙΣΤΕΡΟΥΣ... ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΕΣ του ΣΥΡΙΖΑ]
http://www.avgi.gr/article/10811/10914218
Γράφει αναλυτικά ο Θανάσης Καρτερός (6-4-20):
«Το είπε ο Τσιόδρας. Ακούσατε χθες, σήμερα, προχθές, τον Τσιόδρα. Αλλοι τρεις νεκροί, το ανακοίνωσε ο Τσιόδρας.
Ευτυχώς που υπάρχει ο Τσιόδρας. Κι εμείς ένα Τσιόδρα θα είχαμε σε αυτή τη θέση -αυτό από ευγενείς συριζαίους.
Και η σκηνή των σκηνών, που συγκίνησε περισσότερο κι από θρήνους συγγενών. Ο Τσιόδρας να κλαίει βουβά επί του βήματος.
Έσπασε ο Τσιόδρας, λύγισε ο Τσιόδρας, δάκρυσε ο Τσιόδρας, έκλαψε ο Τσιόδρας. Τίτλοι και παράθυρα, υπότιτλοι και φεγγίτες, ηχητικά και διαδικτυακά, με τον Τσιόδρα ασχολούνται. Όπου και να ΜΗΝ πας, Τσιόδρα ακούς και βλέπεις.
Πανδημία δίχως Τσιόδρα, σκορδαλιά χωρίς τα σκόρδα.
Υπάρχει βέβαια και ο Τσιόδρας ψάλλων. Αλλά όσοι ασχολήθηκαν μ’αυτό, και τόλμησαν να του κάνουν κάποια προσεκτική έως και αβρή κριτική, κατηγορήθηκαν ότι δεν σέβονται τον επιστήμονα και χριστιανό. Αλλά ο ίδιος σέβεται τον εαυτό του, όταν κάνει αυτά που μας συμβουλεύει
να μην κάνουμε εμείς; Οταν επιτίθεται σε δημοσιογράφο ότι σπέρνει τον φόβο, επειδή τον ρωτάει τι γίνεται με τους εν οίκω κλεισμένους και επί ξύλου κρεμασμένους. Οταν δηλώνει ότι αν δεν έκαναν -ο Μητσοτάκης, δηλαδή, άντε και ο ίδιος- όσα έκαναν, ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ 2.265 νεκρούς. Υποθετικούς, για χρήση τρομοκρατικής προπαγάνδας, αλλά όλα κι όλα. Μετρημένους φέρετρο φέρετρο.
Προπαγάνδα ο Τσιόδρας; Θα πέσει φωτιά να μας κάψει. Τι κάνει όμως αν όχι αυτό; Μετράει νεκρούς και κρούσματα, παρέχει στους φοβισμένους το γλυκύ έαρ των πατρικών συμβουλών του και συνεχώς αφήνει να διαπερνάει κάθε του λέξη μια υπόρρητη και άρρητη ανακούφιση.
Καλά είμαστε. Και είμαστε καλά, επειδή τα κάναμε και τα κάνουμε σωστά. Μήπως τον ακούσατε ποτέ να λέει έστω μια λέξη για τα μηνύματα αγωνίας των ανθρώπων της πρώτης γραμμής, που παλεύουν χωρίς τα απαραίτητα; Να σημειώνει κάποιο λάθος, κάποια αβλεψία, κάποιου είδους ευθύνη; Να ασκεί μια επιστημονική κριτική ουσίας, που ακουμπάει στην πραγματικότητα και όχι στις προδιαγραφές του Μητσοτάκη;
Από την άλλη όμως, τι περιμέναμε; Δεν εκπροσωπεί τους ανθρώπους της πρώτης γραμμής, ούτε τους παραπεταμένους από το σύστημα, ούτε βέβαια -ύπαγε οπίσω μου- πρόσφυγες, Ρομά, φυλακισμένους και απόκληρους. Την κυβέρνηση της Δεξιάς εκπροσωπεί.
Τον Μητσοτάκη εκπροσωπεί. Αυτός τον τοποθέτησε εκεί. Αυτός τον λιβανίζει ως τεχνοκράτη μεγάλου βεληνεκούς.
Εκπρόσωπος επί της πανδημίας είναι, αλλά δικός τους εκπρόσωπος . Και ως εκπρόσωπος μιας κυβέρνησης, και ενός πρωθυπουργού, υποστηρίζει τους εκπροσωπούμενους. Είναι θέμα δεοντολογίας, Πολιτικής, όχι επιστημονικής, αλλά πάντως δεοντολογίας.
Εκείνο που δεν είναι καθόλου δεοντολογικό, ούτε έντιμο, είναι να κρύβονται όλοι τους, με πρώτο τον Μητσοτάκη, πίσω από τον δήθεν ουδέτερο τεχνοκράτη. Δεν είναι ουδέτερος ο Τσιόδρας. Κι όταν μιλάει, κι όταν κλαίει, αυτούς εκπροσωπεί. Την πολιτική τους εξωραϊζει.
Και το κάνει μια χαρά».
Πηγή: iefimerida.gr – https://www.iefimerida.gr/ellada/arthro-apythmenoy-misoys-toy-thanasi-karteroy-otan-eklapse-o-tsiodras
ΜΑ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΕΝΟΧΛΕΙΤΑΙ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΗΧΗΣΗ ΣΤΟ ΛΑΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΥΤΟΣ, ΕΝΑΣ ΜΗ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ;
ΤΟΣΟ ΜΙΣΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΜΙΣΕΙ Ο ΣΥΡΙΖΑ, ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΤΟΥ ΑΝΕΘΕΣΕ ΤΗ “ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ” ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ; ΕΠΕΙΔΗ “ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΣΩΣΕ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ;”
ΙΧΝΟΣ ΝΤΡΟΠΗΣ;
ΕΛΕΟΣ!;
Πριν την απαγορευση της ασκοπης μετακινησης των πολιτων μερικες φωνες της αντιπολιτευσης προτειναν το κλεισιμο των σχολειων και χλευαστηκαν απο τους διοικουντες.
Χρονοτριβη γερη και με τα της εκκλησιας.Η επιλογη ενος ειδικου επι του θεματος ατομου για την ενημερωση ηταν απαραιτητη-πειθει τους τηλεθεατες. Τωρα Μητσοτακης η Τσιπρας-Τσιόδρας η αλλος, η δουλεια τους ειναι. Σωτηρας ενας ηταν.
Ο ανθρωπος εχει συναισθηματα γι αυτο και δακρυα-ο Ξανθοπουλος ηταν απο αλλο ανεκδοτο και εποχη. Το τυχερο μας ειναι οτι μεταξυ μας μοιραζεται η οικονομικη ζημια . Οι δυτικοι με την βαρια βιομηχανια τους μονον τους ανθρωπους δεν υπολογιζουν στα τυχόν μετρα που παίρνουν. Φιλικα τασος
[Τον Σωτήρη Τσιόδρα τον αγάπησε μέσα σε λίγες ημέρες ένας ολόκληρος, ατίθασος και δύσπιστος λαός. Μονοκοντυλιά.
Για τις γνώσεις του, την επιστημονική του επάρκεια, τη ψυχραιμία του, τη νηφαλιότητά του, την ακρίβεια, την ευγένεια,
το σθένος του, αλλά κυρίως το ήθος και τον πατριωτισμό του που δεν έχει να κάνει με ηρωισμό, αλλά με την ευθύνη
να εκτελεί κανείς σωστά το επάγγελμά του αυτές τις δύσκολες μέρες. ]
—————————————————————————–
Σαββόπουλος: «Ποτέ ξανά δεν ήταν τόσο ενωμένοι οι Ελληνες» (19-4-2020)
Μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Σκάι, ο γνωστός μουσικοσυνθέτης εκτός από τον επικεφαλής λοιμωξιολόγο του ΕΟΔΥ, αναφέρθηκε στον «Θεό που δοξολογήθηκε στις ΜΕΘ», αλλά και για την ευκαιρία που έχει η χώρα μας να εξέλθει δυνατότερη από την υγειονομική κρίση με την πολιτική ηγεσία «να βάζει μπροστά τη γνώση».
Αρχικά, ο Διονύσης Σαββόπουλος δήλωσε: «Ποτέ δεν ήμασταν πιο μαζί, γιατί δεν ήμασταν καθόλου αποξενωμένοι, αντίθετα απ’ ο,τι θα περίμενε κάνεις. Ηταν ωραίο που βγήκαμε στα μπαλκόνια με τα κεριά αναμμένα. Αυτό πραγματικά είναι Παράξενο Πάσχα. Από τη μια μεριά υπάρχει ανησυχία και φόβος, από την άλλη πολύ μεγαλύτερη αισιοδοξία» και πρόσθεσε για τα νέα δεδομένα λόγω κορωνοϊού:
«Είδαμε ότι μπορεί να υπάρχει δημόσιο σύστημα υγείας, είδαμε ότι μπορεί να υπάρχει κράτος, είδαμε ότι ο κόσμος μπορεί να αυτοπειθαρχεί αρκεί να του εξηγήσεις, ήταν πιο συγκινητικό το πώς ο κόσμος κατάλαβε και έκανε μεγάλο βήμα και η Εκκλησία μας έκανε τις τελετές της με κλειστές τις πόρτες για να προστατέψει την υγεία του κόσμου για να είμαστε ενωμένοι στη ζωή και στην υγειά και όχι στο θάνατο».
Εν συνεχεία, μιλώντας -όπως συνηθίζει- ποιητικά, υπογράμμισε: «Έχει κανείς την αίσθηση φέτος ότι ο Θεός δοξολογήθηκε μέσα στις ΜΕΘ, στους θαλαμηπόλους των νοσοκομείων. Τα αγγελούδια ήταν οι ντελιβεράδες, οι νοσηλευτές οι υπάλληλοι των σούπερ μάρκετ. Ναι, ήταν παράξενο και ελπιδοφόρο Πάσχα».
Ο Διονύσης Σαββόπουλος εκθειάζει τον «σπάνιο» Σωτήρη Τσιόδρα. Αρχικά ο 76χρονος τραγουδοποιός, ανέφερε πως… δεν χάνει την καθημερινή ενημέρωση στις 18:00 από το υπουργείο Υγείας: «Κάθομαι μέσα στο σπίτι, έχω τα βιβλία μου, δεν χάνω στις 6 η ώρα ανυπερθέτως τον καθηγητή Τσιόδρα. Από τη μια του μεριά είναι επιστήμονας, ορθολογιστής, σύγχρονος άνθρωπος, θα λέγαμε της Δύσης, από την άλλη τα λόγια του έχουν στοργή, πόνο, ενσυναίσθηση που συνήθως αυτά τα πράγματα τα ταυτίζουμε με την Ανατολή. Έχουμε σύνθεση Ανατολής και Δύσης, δεν το έχουμε ξαναδεί αυτό σε δημόσιο λόγο», είπε.
«Ο πολιτικός μας βίος μέχρι τώρα δεν πέτυχε σύνθεση Ανατολής – Δύσης όπως οι καλλιτέχνες, οι μεγάλοι ποιητές, οι ζωγράφοι οι μεγάλοι του τραγουδιού. Ξαφνικά στο δημόσιο λόγο έχουμε τέτοια σύνθεση από έναν άνθρωπο που ξέρει πολύ καλά τι λέει, έναν επιστήμονα που δεν θέλει καθόλου να προβληθεί δεν βλέπει την ώρα να φύγει από το δωμάτιο. Δεν το είχαμε ξαναδεί», πρόσθεσε ο κ. Σαββόπουλος μιλώντας για τον Σωτήρη Τσιόδρα, τον οποίο έχει εκθειάσει και ο διεθνής Τύπος.
Σαββόπουλος: Με τον Τσιόδρα, η πολιτική έβαλε για πρώτη φορά μπροστά την γνώσηQ
«Με εντυπωσιάζει ότι η πολιτική ηγεσία έβαλε μπροστά τη γνώση και πάνω στη γνώση έκτισε την πολιτική, τη ρητορική της και την προπαγάνδα της», αναφέρει αρχικά ο Διονύσης Σαββόπουλος και προσθέτει: «Αυτό είναι σπουδαίο, γιατί συνήθως η πολίτικη προσπαθεί να μανουβράρει τη γνώση και όχι να στηριχθεί πάνω σε αυτί. Παραδίπλα ο πρόεδρος Ερντογάν έβαλε να λένε επιστήμονες ότι οι Τούρκοι έχουν ειδικό DNA που δεν προσβάλλεται από τον ιό. Πρέπει να σας πω ότι τώρα που είδαμε να μπαίνει πρώτα η γνώση και επάνω να κτίζει η πολιτική, αυτό πρέπει να γίνει σε όλα, και στην Παιδεία και στο περιβάλλον, και σε όλα τα πράγματα», ανέφερε ο Διονύσης Σαββόπουλος.
«Οι Ελληνες έγιναν ξανά υπόδειγμα, έχουμε τις δυνατότητες»
Επίσης, ο 76χρονος αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι άπαντες αποθεώνουν την Ελλάδα για τον τρόπο που διαχειρίστηκε μια παγκόσμια κρίσης: «Δεν μας έπαιρναν και πολύ στα σοβαρά, ξαφνικά είμαστε υπόδειγμα από τα μεγαλύτερα έντυπα του κόσμου. Έχουμε τις δυνατότητες, όλες τις δυνάμεις, πάντα τις είχαμε, δεν μπορεί ξαφνικά να έγινε κράτος και ΕΣΥ.
Πάντα υπάρχουν άνθρωποι που τραβάνε το κουπί, άλλα είναι κατά κάποιο τρόπο περιθωριοποιημένοι μπροστά βγαίνουν σύμβουλοι που ανταγωνίζονται ποιος θα πει την μεγαλύτερη εξυπνάδα και κάποιοι υπουργοί που μαθαίνουν στου κασίδη του κεφάλι κι όταν δυσκολεύουν τα πράγματα βγάζουν αυτούς που έχουν στη γωνία μπροστά όπως τον Τσιόδρα. Να γίνει αυτό το πράγμα παράδειγμα να προχωρήσουμε διαφορετικά στο μέλλον».
Παράλληλα, τόνισε ότι το μέλλον έχει έντονο ελληνικό χρώμα. «Για τις Βόρειες Ευρωπαϊκές χώρες που βλέπουν την πανδημία με οικονομικούς όρους ο μουσικοσυνθέτης σχολίασε ότι “δεν είναι πάνω απ’ όλα η οικονομία, είναι ο πολιτισμός κι ο άνθρωπος η γνώση πάνω απ’ όλα”. “Ναι, θα έχουμε οικονομικό πρόβλημα, άλλα δε θα είμαστε αυτή τη φορά μόνοι, όλος ο πλανήτης θα είναι έτσι είναι διαφορετικό αυτό. Μπορούμε να δώσουμε το παράδειγμα κι εκεί. Το 2021 θα εκτιναχθούμε».
Τέλος, ο Διονύσης Σαββόπουλος παρέφρασε το τραγούδι του «Εμείς, του ’60 οι εκδρομείς»: «Εμείς του ’60 οι ευπαθείς, του Τσιόδρα οι προσφιλείς, ποντάρουμε πως θα ‘ναι θριαμβευτής. Του Πάσχα ο αμνός και νικημένος ποιος, ο κορωνοϊός».
[Πηγή: iefimerida.gr – https://www.iefimerida.gr/oikonomia/sabbopoylos-tsiodra-spania-politiki-mprosta-gnosi
Πιστευω πως ο κ. Σαββοπουλος εκφραζει μουσικα διαφορετικες θεσεις-ειναι πονηρουλης-απο τον προφορικο λογο του.Γι αυτο νομιζω πως ειναι αναξιος αναφορας περαν της μουσικης του. φιλικα τασος
Ο κυβερνητικος προσανατολισμος για τα περι ιου ταυτιστηκε με τα συμφεροντα του τουρισμου μολις αυτο εγινε χρονικα και οικονομικα αναγκαιο.Ο κυριος Τσιοδρας και καθε Τσιοδρας ηταν πλεον αχρηστοι διοτι τωρα επιβαλλεται να μας πεισουν για το αντιθετο. Εκεινος ομως ο πονηρουλης Σαββοπουλος εξακολουθει ν αρμεγη. Λεω οτι δεν παιρνει μια για τις επαναληψεις των εκπομπων του .Μην μου πεις ομως πως δεν ειναι χρημα η διαφημιση που τον φερνει και παλι στο προσκηνιο; φιλικα τασος