"Ο λόγος ο εφήμερος βαστά μόνο μια μέρα
το άρωμά του όμως κρατεί και νύχτα και ημέρα"
Στ.Γ.Κ., Νοε. 2010

Περίοδος παγκόσμιας ευθύνης κρατών και πολιτών…

 

 

 

 

 

 

 

Περίοδος παγκόσμιας ευθύνης κρατών και πολιτών…

ΖΟΥΜΕ μια “εμπόλεμη”, πρωτόγονη κατάσταση. Με αντίπαλο έναν αόρατο εχθρό. Με πολλά θύματα/κρούσματα, αλλά και νεκρούς. Αιτία ο Coronovirus που εκτελεί…χρέη “Χάρου” για τους επαθείς ή επιπόλαιους ηλικιωμένους, τους άσκεφτους νέους, γενικά τους ασύνετους συμπολίτες μας-που και τώρα ακόμη πάνε στη… θάλασσα!

 

ΔΕΝ είμαστε σε διακοπές.

 

Η ΔΗΜΟΣΙΑ πειθαρχία που αποβλέπει στην προστασία του συνόλου, δεν μπορεί να είναι θέμα μόνο νόμων και εφαρμογής τους. Πρωτίστως είναι “αυτοπειθαρχίας” και ατομικής ευθύνης μας.

 

ΟΙ ΗΜΕΡΗΣΙΕΣ στατιστικές θανάτου παγκοσμίως (φωτό) δεν ευνοούν σε καμιά περίπτωση τη χαλάρωση των μέτρων. Αντίθετα, ειδικότερα στην Ευρώπη, τα μέτρα άργησαν να παρθούν ή δεν πάρθηκαν έγκαιρα όπως στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στο οποίο, κατά μια περίεργη λογική, η ιατρική κοινότητα υποστηρίζει διαφορετική στρατηγική για την αντιμετώπιση της πανδημίας! Η “στρατηγική αυτή” αποκαλείται διεθνώς «ανοσία της αγέλης»! Κατά δε τον κ. Τσιόδρα (λοιμωξιολόγο γιατρό, αρμόδιο για τα μέτρα που λαμβάνονται εδώ, αλλά και για την ενημέρωση του κοινού σχετικά με την πορεία της ασθένειας)-πρόκειται για μια λίαν επικίνδυνη επιλογή στρατηγικής που, εν μέσω έξαρσης της πανδημίας παγκοσμίως, προμηνύει χιλιάδες θανάτους στη Βρετανία. Κατά πληροφορίες, ήδη επικρατεί χάος στο ΗΒ.

Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ της “ανοσίας της αγέλης”, με την οποία φυσικά διαφωνεί ο υπόλοιπος κόσμος, είναι μια διαδικασία κατά την οποία αρκετά άτομα γίνονται ανθεκτικά σε μια ασθένεια – μέσω εμβολιασμού ή προηγούμενης έκθεσή τους σε ιό- και δεν μπορούν πλέον οι ιοί να διαδοθούν σημαντικά στον υπόλοιπο πληθυσμό. Έτσι πιστεύεται!

ΕΝ ΠΑΣΗ περιπτώσει! Κάθε κυβέρνηση είναι υπεύθυνη για το λαό της, αλλά και κάθε λαός, κάθε άτομο χωριστά, είναι υπεύθυνο για την επιβίωσή του. Αγνοούμε την “αποτελεσματικότητα” της βρετανικής μεθόδου, αλλά διαπιστώνουμε με ευχαρίστηση τα θετικά της μεθόδου που όλοι οι άλλοι -κι εμείς ως χώρα-, ακολουθούμε: δειλά ελπιδοφόρα μηνύματα μάς έρχονται από το Ουχάν της Κίνας, όπου υπάρχει ανάσχεση της εξάπλωση του κορωνοϊού.

 

Η ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ-κυρίως η “αυτοπειθαρχία- σώζει λαούς και άτομα. Αντίθετα η ανεμελιά, το “δε βαριέσαι”, πληρώνεται ακριβά. Το βλέπουμε στη γειτονική μας Ιταλία, αλλά και την Ισπανία. Ας μη φτάσουμε στο σημείο να λέμε, “Στερνή μου γνώση να σ΄είχα πρώτα!”..(Στ.Γ.Κ., www.stcloris.gr)

 

 

 

 

————————————-

ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΘΕΣΗ

 

ΜΠΡΟΣΤΑ στους δισταγμούς της ημετέρας Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος -πλην της Εκκλησίας της Κρήτης που πήρε αμέσως σωστή θέση-, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, με πρόσφατη εγκύκλιό του, επισημαίνει τα αυτονόητα: «Η Εκκλησία μας σεβόταν και σέβεται την ιατρική επιστήμη. Γι’ αυτό προτρέπει όλους τους πιστούς να εναρμονίζονται προς τις υγειονομικές οδηγίες τόσο του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας όσο και προς τις σχετικές υποδείξεις και νομοθετικές διατάξεις των κατά τόπους κρατών» (11.3.2020)

 

ΑΝΤΙΘΕΤΑ, τη στιγμή που η χώρα μετρά ήδη πέντε νεκρούς από τον κοροναϊό, ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος κάνει λόγο για σκοτεινές δυνάμεις της Παγκοσμιοποίησης που βρίσκονται πίσω από τον ιό (Γιατί, άραγε δεν τις κατονομάζει;). Σε ανοιχτή δε επιστολή του προς τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, αφενός του τονίζει ότι δεν έχει δικαίωμα να κλείσει τις εκκλησίες και τους ναούς και αφετέρου πως, αν το κάνει, θα γίνει  διώκτης της εκκλησίας και θα σύρει πάνω του την κατάρα του Θεού!

 

ΒΑΡΙΕΣ κουβέντες από ένα ποιμενάρχη που, αν μη τι άλλο, θα έπρεπε να σκέφτεται λογικότερα (και ρεαλιστικότερα) σχετικά με τη μοίρα του ποιμνίου και τη δική του.

 

ΕΥΤΥΧΩΣ, δεν ζούμε στο Μεσαίωνα, με τις “πυρές” και τους Ιεροεξεταστές να “εξορκίζουν” ασθένειες, λιμούς και καταποντισμούς. Με το κυνήγι μαγισσών και τον δια της πυράς θάνατό τους. Ευτυχώς που το χριστεπώνυμο “ποίμνιο” δεν παρασύρεται από παραληρήματα ορισμένων, όταν διαπιστώνει πως η ζωή του εξαρτάται από την τήρηση ορισμένων αναγκαίων περιοριστικών μέτρων-αλλά και την κατ΄ιδίαν προσευχή του στο Θεό. Η “ατομική προσευχή” δεν απαγορεύεται σε κανένα, ούτε και η είσοδος στους ναού. Ευτυχώς, λέμε, που ζούμε στον αιώνα που η επιστήμη και η λογική ρίχνουν άπλετο φως στη φύση και την ίαση των πανδημιών σώζοντας άπειρες ζωές. (Στ.Γ.Κ.)

————–

“ΔΕΝ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ Η ΠΙΣΤΗ, ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ” (Βαρθολομαίος, 19-3-20)

 

 

Θίγοντας το λεπτό θέμα της πίστης και της τήρησης των μέτρων, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, υπογράμμισε (19-3-20):

«Αυτό που κινδυνεύει δεν είναι η πίστη αλλά οι πιστοί, δεν είναι ο Χριστός αλλά οι χριστιανοί μας, δεν είναι ο Θεάνθρωπος, αλλά εμείς οι άνθρωποι. Η πίστη μας είναι βαθιά θεμελιωμένη στις ρίζες του πολιτισμού μας. Η πίστη μας είναι ζωντανή και καμία έκτακτη κατάσταση δεν μπορεί να την περιορίσει».

 


Σχολιάστε