Τουρκική τακτική
Posted on 5 Δεκ, 2019 in Σχόλια | 0 comments
ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ
ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ τώρα η Τουρκία ακολουθεί μια πάγια τακτική απέναντί μας: της δημιουργίας τετελεσμένων γεγονότων (Σεπτεμβριανά, Κύπρος, Ίμια). Δρα από θέσεως ισχύος βασιζόμενη στον όγκο της, τον οργανωμένο και εμπειροπόλεμο στρατό της, τη διπλωματία και τη γεωστρατηγική θέση της.
ΕΤΣΙ είναι δύσκολο να απαντήσει ανάλογα η χώρα μας σε μια τέτοια στρατηγική, αν και ο μόνος που δεν τη λογάριασε, όταν χρειάστηκε, ήταν ο Ανδρέας Παπανδρέου με την περίφημη φράση του “Βυθίσατε το Χόρα”! Η απειλή και μόνο ανάγκασε τότε την Τουρκία να αναδιπλωθεί. Άλλοι καιροί, άλλες τακτικές, άλλοι συσχετισμοί, άλλες συμμαχίες.
Η ΑΓΚΥΡΑ πάντα παίζει το παιχνίδι της δικής της “ερμηνείας” του τί σημαίνει διεθνές δίκαιο: Ισχυρίζεται για παράδειγμα πως νησιά όπως η Ρόδος, η Κάσος, η Κάρπαθος αλλά και η Κρήτη (!) δικαιούνται θαλάσσιων ζωνών μόνο έως 12 ναυτικά μίλια! [Ξέχασε το “casus belli” της;]
ΟΥΣΑ απομονωμένη από τις διεργασίες στο ενεργειακό που γίνονται στην ανατολική λεκάνη της Μεσογείου (Κύπρος), η Αγκυρα επιδιώκει να σύρει σε διαπραγμάτευση τα υπόλοιπα κράτη (Κύπρο, Ελλάδα, Αίγυπτο, Συρία, Λιβύη, Ισραήλ). Φυσικά με τους δικούς της όρους (!) Ήδη, επιδιώκει να δημιουργήσει με τη Λιβύη τετελεσμένο γεγονός (συμφωνία για ΑΟΖ) εναντίον της Ελλάδας, της Αιγύπτου και της Κύπρου.
ΔΥΣΤΥΧΩΣ, εμείς τώρα “ξυπνάμε”. Χρόνια πιπιλίζουμε την καραμέλα του διεθνούς δικαίου, χωρίς κανένα σοβαρό αντίμετρο, ενώ απέναντί μας έχουμε μια χώρα που γράφει κανονικά (με την ανοχή ΗΠΑ-Ρωσίας) το διεθνές δίκαιο. Την ίδια στιγμή, απουσιάζουμε παντελώς από τα δρώμενα στη Λιβύη, αν και ο εμφύλιος που μαίνεται εκεί διαρκεί από την εποχή του θανάτου του Καντάφι. Σήμερα η Τουρκία εκμεταλλεύεται κυνικά μια κατάσταση, ώστε με μια κίνηση (κήρυξη ΑΟΖ με τη Λιβύη) να ανατρέψει το status quo στη Μεσόγειο και να επανακαθορίσει τα θαλάσσια σύνορά της. Στόχος της; Να προωθήσει το όραμά της για “Γαλάζια Πάτρίδα”, ώστε να έχει μερίδιο κι αυτή στον πλούτο που κρύβει η Μεσόγειος “κλέβοντας” φυσικά από τις θάλασσες των άλλων.
ΟΣΟ για το ΝΑΤΟ στο οποίο ανήκουμε (Ελλάδα-Τουρκία), σαν άλλος Πιλάτος “νίπτει τας χείρας του” θεωρώντας πως η επεκτατική πολιτική της Τουρκίας σε βάρος μιας συμμάχου χώρας (Ελλάδα) είναι διακρατική διαφορά που δεν το ενδιαφέρει! Γι αυτό, η επωδός του ανεκδιήγητου Γενς Στόλτενμπεργκ (γ.γ. του ΝΑΤΟ) “Βρείτε-τα μεταξύ σας”, μόνο αμεροληψία δεν δείχνει. (Στ.Γ.Κ.)
—————————–
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΧΘΕΣ (3/12), ο ΟΟΣΑ δημοσίευσε μερικά αποτελέσματα για την κατάταξη του μαθητικού δυναμικού των χωρών του (έτος 2018) σχετικά με τον “λειτουργικό αναλφαβητισμό”. Χιλιάδες 15χρονοι μαθητές από σχολεία της Ελλάδας και άλλων 78 χωρών δοκιμάστηκαν σε μια σειρά από κοινά θέματα σε τρία γνωστικά αντικείμενα (μαθηματικά, φυσικές επιστήμες και κατανόηση κειμένου).
ΚΑΙ ΠΑΛΙ οι Έλληνες μαθητές και μαθήτριες πήραν «κάτω από τη βάση» και στα τρία γνωστικά αντικείμενα! Μεταξύ των 78 χωρών και περιοχών που συμμετέχουν στις δοκιμασίες οι μαθητές μας κατατάγησαν:
-45οι στα μαθηματικά (πέτυχαν μέσο όρο 451 μονάδες),
-45οι στις φυσικές επιστήμες (452 μονάδες) και
-42οι στην κατανόηση κειμένου (457 μονάδες).
Όπως συνέβη και τις προηγούμενες φορές, και στα τρία παραπάνω γνωστικά αντικείμενα οι Έλληνες μαθητές και μαθήτριες υπολείπονται κατά πολύ του μέσου όρου των μαθητών των χωρών του ΟΟΣΑ.
ΕΙΝΑΙ αξιοσημείωτο ότι, αντίθετα με ό,τι συνέβαινε σε προηγούμενες έρευνες, το 2018 οι μαθητές από την Τουρκία πέτυχαν καλύτερες επιδόσεις από τους Έλληνες. Η Τουρκία βέβαια είναι μία από τις χώρες που έχει βελτιωθεί οικονομικά τα τελευταία χρόνια αυξάνοντας θεαματικά και το ποσοστό των 15χρονων μαθητών- από 36% το 2003 σε 73% το 2018 -ενώ η Ελλάδα μαστίζεται από μια τρομακτική υπογεννητικότητα.
ΤΟ ΘΕΜΑ του λειτουργικού αναλφαβητισμού στη χώρα μας είχε θιγεί και παλαιότερα από τον Γ. Μπαμπινιώτη (13-9-19): «Υπάρχουν μαθητές Γυμνασίου που δεν μπορούν να διαβάσουν ένα κείμενο», είχε πεί σε ραδιοφωνική εκπομπή (“Θέμα 104,6”) σχολιάζοντας τα στοιχεία της έκθεσης-σοκ της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από την έκθεση αυτή προέκυπτε πως οι μισοί μαθητές των ελληνικών Λυκείων έχουν αυξημένη πιθανότητα να είναι λειτουργικά αναλφάβητοι! Εξηγώντας το δυσάρεστο φαινόμενο ο (και πρώην Υπουργός Παιδείας) Γ. Μπαμπινιώτης τόνισε ότι «αυτό συμβαίνει γιατί έχει απαξιωθεί πλήρως το Λύκειο από τη στιγμή που η επίδοση των μαθητών εκεί δεν μετράει πουθενά».
… ΑΛΛΑ όταν, με την κάθε αλλαγή κυβέρνησης, έχουμε “νέες μεταρρυθμίσεις” στην Παιδεία, κι όταν δεν υπάρχει μια ενιαία “εθνική γραμμή για την Παιδεία” με έναν αταλάντευτο στρατηγικό στόχο, γιατί να μην έχουμε “αρνητικά αποτελέσματα” σε θέματα “λειτουργικού αναλφαβητισμού”; (Στ.Γ.Κ.)