Aδήριτη ανάγκη (“Χ.ν.”, 2-11-17)
Posted on 2 Νοε, 2017 in Σχόλια | 0 comments
ΑΔΗΡΙΤΗ ΑΝΑΓΚΗ
Η αρχαία φράση «ανάγκα και θεοί πείθονται» βρίσκεται στο προσκήνιο τελευταία. Σημαίνει πως, όταν σε μια δύσκολη κατάσταση, υπάρχει μία μόνο διέξοδος, ακόμη και οι πιο ανυποχώρητοι αναγκάζονται να την ακολουθήσουν.
Και συνεχίζουμε να βρισκόμαστε ως χώρα σε πολύ δύσκολη κατάσταση.
Έτσι, οι διεργασίες στα κόμματα γίνονται «υπόγειες», οι ζυμώσεις στην κεντροαριστερά μάλλον τείνουν σε κάποιο αποτέλεσμα, η κυβέρνηση δείχνει κιόλας κουρασμένη, ενώ η δεξιά του Μητσοτάκη επαναπαύεται (;) στις περίπου αμετάκλητες δημοσκοπήσεις που την φέρνουν συνεχώς μπροστά!
Μήλον της έριδος, λοιπόν, η υπό «ανακατασκευή» Κεντροαριστερά κι ο προσανατολισμός της. Το «παλιό» ΠΑΣΟΚ θα παραμείνει, άραγε, παπανδρεϊκό ή θα δημιουργηθεί ένας νέος φορέας; Το ίδιο ακριβώς δεν είχε κάνει κι ο Αντρέας (1975) διαλύοντας την «Ενωση Κέντρου» του πατέρα του;
Ο πολιτικός χώρος ποτέ δεν κορένεται και άρα πάντα υπάρχουν ευκαιρίες για κάτι το νέο, για «νέο» πολιτικό κόμμα. Το να προσεταιρίζονται ψηφοθηρικά ο ΣΥΡΙΖΑ και η Ν.Δ. παλιά στελέχη του ΠΑΣΟΚ, ώστε να αποκομίσουν εκλογικά οφέλη, αυτό μάλλον εκφράζει την κρυφή αγωνία τους για τις εκλογές-όποτε κι αν γίνουν αυτές.
Όμως, ο τόπος δεν έχει ανάγκη από «παλιά υλικά», όσο πολύτιμα κι είναι αυτά! Ο τόπος χρειάζεται νέους ανθρώπους, νέα μυαλά, νέα προγράμματα, νέες προοπτικές. Οι παλιοί ας παραμείνουν στο περιθώριο ως Νέστορες.
Η οικονομική κρίση, αργά ή γρήγορα θα τελειώσει και αλίμονό μας, αν η καινούργια μέρα ξαναβρεί τη χώρα με τις παλιές κομματικές στρεβλώσεις της, τους παλαιοπολιτικούς της και τις παλιές πρακτικές.
Είναι αδήριτη (=σκληρή και αναπόφευκτη) η ανάγκη για κάτι το εντελώς διαφορετικό. Είμαστε άραγε σε θέση να το αντιληφθούμε ή θα κυριαρχήσει και πάλι ο παλαιοκομματισμός, οπότε άδικα πήγαν οι θυσίες μας; (Στ.Γ.Κ., www.stcloris.gr)
ENA ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΕΧΝΗΣ (φωτό, Ερωτόκριτος)
Μόνο ένας επισκέπτης του «Μουσείου Τυπογραφίας» Γ. και Ελ. Γαρεδάκη (ΒΙΟΠΑΧ) είναι σε θέση να αντιληφθεί το θαύμα της γραφής, τη διαχρονική εξέλιξη και την αφάνταστη αξία της.
Όσο για την ομορφιά της, αυτή αποτυπώνεται κυρίως στις, με θαυμάσιες μινιατούρες, χειρόγραφες εκδόσεις της σοφίας του αρχαίου κόσμου σε παλιούς χειρόγραφος κώδικες, γραμμένους από κωδικογράφους και scriptores μοναχούς του Βυζαντίου και της αναγεννησιακής Δύσης.
Ώσπου ήλθε η Τυπογραφία με τον Γουτεμβέργιο και τα ανανέωσε όλα.
Η ημερίδα, λοιπόν, που θα διεξαχθεί το Σάββατο (4/110 στο Μουσείο Τυπογραφίας, δίνει μια ωραία ευκαιρία να εντρυφήσουμε στο πνεύμα τριών πραγμάτων:
-της φανταστικής προσπάθειας για την αποτύπωση σε καλλιγραφικά ελληνικά τυπογραφικά στοιχεία (μεταλλικά ή ξύλινα) των αρχαίων κλασικών συγγραφέων μας,
-της παρουσίασης της Κρητικής Λογοτεχνίας-κυρίως του Ερωτόκριτου- σε μορφή Τέχνης του Δρόμου (Street Art), όπως την απολαμβάνουμε στα Χανιά (φωτο), και
-της δυνατότητας ανάγνωσης της περίφημης γραμματοσειράς του Κρήτα Άγγελου Βεργικίου (μεταίχμιο 15ου-16ου αι.) «Les grecs du Roi» (παραγγελία του βασιλιά της Γαλλίας Φραγκίσκου του Α’ στον περίφημα Κρήτα κωδικογράφο που τον είχε στην αυλή του).
Υψηλού επιπέδου, λοιπόν, γνώσεις, αλλά κι ένας όμορφος τρόπος εισαγωγής στην παλαιογραφία, μια σπάνια και γοητευτική επιστήμη. (Στ.Γ.Κ.)
ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ
Κύριε πρόεδρε,
Όταν γίνονται «μισές δουλειές», όπως κατηγορείται ευθέως ο Δήμος Χανίων για τα έργα του στον Κλαδισό, επόμενο είναι το ασμάτιον «Μας πήρε το ποτάμι, μας πήρε ο ποταμός» να είναι στα χείλη κάθε πικραμένου!
ΕΡΜΟΛΑΟΣ