"Ο λόγος ο εφήμερος βαστά μόνο μια μέρα
το άρωμά του όμως κρατεί και νύχτα και ημέρα"
Στ.Γ.Κ., Νοε. 2010

Μηνύματα απαισιοδοξίας (Σχόλια, Χ.Ν., 24-5-16)

 

 

 

ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ («Κ», 18-5-16)

ΣΤΗ ΧΩΡΑ μας, οι πολιτικοί, όσο είναι στην αντιπολίτευση καλλιεργούν μια υπέρμετρη αισιοδοξία την οποία καταφέρνουν να περάσουν και στο λαό.

ΙΣΩΣ αυτό να είναι και η πολιτική: να υπόσχεσαι υπέρμετρα και να πράττεις ελάχιστα ή και, πολλές φορές όσως τώρα, τα εντελώς… αντίθετα. Τα έχει αυτά η εξουσία.

ΕΤΣΙ, δεν μας ξενίζει ότι σύμφωνα  με τα αποτελέσματα του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen, οι Έλληνες παραμένουν απαισιόδοξοι και το δεύτερο τρίμηνο του 2016, στα ίδια επίπεδα με τα τρία προηγούμενα τρίμηνα. Εντυπωσιακή είναι η μείωση του δείκτη κατά 12 μονάδες, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Πρόκειται για την εποχή λίγο μετά τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015, όπου η αισιοδοξία ήταν διάχυτη, αφού η κυβέρνηση πια ΣΥΡΙΖΑ είχε υποσχεθεί τα πάντα.

ΕΝΑ χρόνο μετά την «πρώτη φορά αριστερή κυβέρνηση», οι Ελληνες καταναλωτές σε ποσοστό 84% πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε ύφεση και το επόμενο έτος, ποσοστό που σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο είναι αυξημένο κατά 30 ποσοστιαίες μονάδες. Παράλληλα με την ανησυχία για την οικονομία της χώρας, ένα σταθερό 76% φαίνεται να ανησυχεί και για την προσωπική οικονομική του κατάσταση, γεγονός που απεικονίζεται και στο υψηλό ποσοστό αυτών που ισχυρίζονται ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα (30%).

Η ΖΩΗ μας συρρικνώνεται, με τα νέα δε μέτρα που ψηφίστηκαν την περασμένη Κυριακή (έμμεσοι φόροι, Εν.Φ.Ι.Α., κόκκινα δάνεια, συντάξεις, υπερταμείο, «κόστης» κ.λπ.)  8 στους 10 Ελληνες πάλι θα αναγκαστούν να περικόψουν πολλά για να επιβιώσουν: εξόδους, διακοπές, τρόφιμα, ρουχισμό κ.λπ.
ΑΞΙΖΕΙ να σημειωθεί ότι και στην Ευρώπη συνολικά ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης διαμορφώθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα το πρώτο τρίμηνο του 2016 (στις 78 μονάδες), συγκρινόμενος με του τετάρτου τριμήνου του 2015 (81 μονάδες) τον δείκτη.
ΤΟΣΟ η αισιοδοξία, όσο και η απαισιοδοξία δεν είναι καταστάσεις που επιβάλλονται με πολιτικές ωραιολογίες. Είναι αποτελέσματα κινήσεων, έργων και πράξεων. Και δυστυχώς,εδώ και 1½ χρόνο δεν βλέπουμε τίποτε που θα μπορούσε να αντρέψει το βαρύ κλίμα απαισιοδοξίας που κυριαρχεί. Να ελπίσουμε από δω και πέρα…; (Στ.Γ.Κ.)

 

ΠΟΤΕ ΜΗ ΛΕΣ ΠΟΤΕ!

 

ΜΕ ΤΗΝ τελευταία ψήφιση του λεγόμενου κατ’ ευφημισμόν «πολυνομοσχεδίου» (ενώ ουσιαστικά πρόκειται για ένα νέο υπερμνημόνιο με αριστερό πρόσημο), έχουμε επαλήθευση της ρήσης που λέει «ποτέ μη λες ποτέ»!

 

ΓΙΑΤΙ; Μα επειδή η πολυδαίδαλη ανθρώπινη πολιτική ικανότητα για ελιγμούς, υποχωρήσεις και –αυτό κυρίως- συμβιβασμούς μπορεί να κάνει αποδεκτό αύριο αυτό που φαίνεται αδύνατο σήμερα. (Πριν 18 μήνες τα μνημόνια «θα σκίζονταν» σε μια νύχτα!).

 

ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ της παραπάνω πολιτικής ρήσης ζήσαμε κατά κόρον τα τελευταία έξι χρόνια, με όλες τις ποικίλες κυβερνήσεις, τιςιδεολογίες και την προδοσία τους. Όλοι τους πλειοδοτούσαν σε υποσχέσεις όσο βρίσκονταν στην αντιπολίτευση, όμως άλλα έπραξαν όντας στην κυβέρνηση.

 

ΤΟ πιο τραγελαφικό είναι πως όλοι τους, ιδιαίτερα οι κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ απεμπόλησαν παλιές… αγωνιστικές αρχές, ιδεολογίες, ηθικά «πλεονεκτήματα» και «κόκκινες γραμμές». Οι μεν αρχές μπήκαν στο περιθώριο, οι δε κόκκινες γραμμές ξεθώριασαν τόσο ώστε να μη διακρίνει πια κανείς το χρώμα τους.

 

Η ΑΠΟΓΥΜΝΩΣΗ των κομμάτων, όταν βρεθούν στην πολυπόθητη εξουσία είναι πλήρης, αφού η μόνη ιδεολογία που υπερισχύει τότε είναι η πάση θυσία διατήρησή τους στην εξουσία. Κάποτε όμως, οι λαοί οφείλουν να διακρίνουν τους ασόβαρους πολιτικάντηδες από τους σοβαρούς πολιτικούς. (Στ.Γ.Κ.)

 

ΕΙΚΟΝΕΣ ΜΕ ΛΟΓΙΑ Ή ΧΩΡΙΣ

-   ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ευτυχώς δεν λείπει από τους ανθρώπους. Μια ματιά στο διαδίκτυο θα σας πείσει για του λόγου το αληθές. Εννοούμε το χιούμορ που σχετίζεται με την ψήφιση του υπερμνημονίου (22/5), μάλιστα από μια κυβέρνηση που, μόλις πριν λίγο καιρό, διερρήγνε τα ιμάτιά της και μόνο στο άκουσμα της λέξης… μνημόνιο! Τώρα υπογράφει τα πάντα. Έτσι, διαβάζουμε πως ενώ όλοι οι βουλευτές των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην ψηφοφορία, απαντούσαν «Ναι, σε όλα», υπήρχει κάποιος που είπε «Ναι, απ’ όλα»! Και ο νοών νοείτω…

 

-   Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ (φωτό, 1) είναι από τη Δημοτική Αγορά, στη δυτική της είσοδο: μια γάτα με τα γατάκια της, αναπαύεται σε μια φελιζοφωλιά, χωρίς τον «σύζυγό» της. Αυτός «έσπειρε» τους απογόνους του και πήγε παρακάτω για άλλες κατακτήσεις! Κάποιος λοιπόν, με χιούμορ, βλέποντας τη… δυστυχία να περιφέρεται μέσα στην Αγορά, είχε τη φαεινή ιδέα να μας ενημερώσει για το «κοινωνικό πρόβλημα». Το αποτέλεσμα πράγματι είναι εύγλωττο… Αλλά μήπως δεν συμβαίνει το ίδιο και με τις κοινωνίες των ανθρώπων τώρα που η κρίση χτυπάει κόκκινο γύρω μας;

 

 

-   ΤΟ ΠΡΩΤΟ πρόβλημα για ντόπιους και ξένους στα Χανιά είναι τα αυτοκίνητα. Όταν παλαιότερα έγινε η διεύρυνση της πόλης -επομένως και των δρόμων της, δεν προβλέφθηκαν και οι ανάλογοι χώροι για στάθμευση οχημάτων. Έτσι, σήμερα έχουμε ολοένα αυξανόμενο το πρόβλημα του παρκινγκ, με συνέπεια σχεδόν κάθε μέρα να επισημαίνονται από αυτές τις σελίδες παράνομα και «απάνθρωπα» πολλές φορές παρκαρίσματα (φωτό, 2). Μια λύση είναι η χρήση του ποδηλάτου, ή των μέσων αστικής συγκοινωίας. Όμως κι εκεί δεν βλέπουμε ο Δήμος, ή το ΚΤΕΛ, να προβαίνει σε ενέργειες υπέρ των πολιτών. (Στ.Γ.Κ.)

 


Σχολιάστε