"Ο λόγος ο εφήμερος βαστά μόνο μια μέρα
το άρωμά του όμως κρατεί και νύχτα και ημέρα"
Στ.Γ.Κ., Νοε. 2010

Τουρισμός, Τροχαία και Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης (ΒΟΑΚ)

 

 

 

 

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ΤΡΟΧΑΙΑ ΚΑΙ ΒΟΑΚ

 

Σε πρόσφατο σχόλιό του στα “Χ.ν.” (19/8/19), ο και δ/ντής της εφμερίδας κ. Π. Περράκης, λίγο πικρά, λίγο ειρωνικά, διερευνώντας το πρόβλημα του τουρισμού σε Χανιά και Κρήτη έθιξε τις αιτίες υποχώρησης του τουρισμού στο νησί.

 

Η Κρήτη, λοιπόν, -σημείωνε μεταξύ άλλων- παραμένει απροετοίμαστη και θεατής εξελίξεων στον τομέα του τουρισμού, με τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες να είναι ουσιαστικά μόνοι απέναντι στα μεγαθήρια των tour operators”. Για να συμπεράνει: “Σχέδιο που να καταγράφει και να αναδεικνύει τις ανάγκες και τα πλεονεκτήματα κάθε νομού της Κρήτης δεν υπάρχει”.

 

Παρόλες τις εγγενείς αδυναμίες του θέματος, το νησί δεν παύει να χαρακτηρίζεται και φέτος ως “ναυαρχίδα” του ελληνικού τουρισμού! Και μ΄αυτό το χαρακτηρισμό υπονοείται η συμβολή τη Κρήτης στην εθνική οικονομία…

 

… Αλλά ως πότε αυτή η “ναυαρχίδα” θα αφήνεται έρμαιο στην τύχη της (θάλασσα, ήλιος, ιστορία, μνημεία, τρόπος ζωής κ.λπ.) καθώς και στις διεθνείς συγκυρίες, όπως τώρα; Κι αν θέλετε, ως πότε αυτό το νησί θα απομυζάται φορολογικά δυσανάλογα, ως προς το μέγεθός του, από το ελληνικό κράτος;

 

Ας ελπίσουμε πως η τελευταία σύσκεψη που έγινε στο Ηράκλειο- με την παρουσία και του κ. πρωθυπουργού για τη “μάστιγα” των τροχαίων στην Κρήτη, αλλά και παλαιότερη προσωπική “δέσμευση” του κ. Κ. Μητσοτάκη για την, επιτέλους, κατασκευή του ΒΟΑΚ, θα αρχίσει να έχει απτά και ορατά αποτελέσματα. Ώστε να αρχίσει “κάτι να κινείται” στο βασανιστικό και χρονίζον θέμα, έστω ως μια ανταπόδοση στην οικονομική συμβολή της “ναυαρχίδας” του ελληνικού τουρισμού.

 

Ναι! Ο τουρισμός είναι μεν καλός για την εθνική οικονομία, αλλά τα τροχαία θύματα επί του ΒΟΑΚ (βαρύς ετήσιος “φόρος” αίματος) θα έπρεπε να συνεγείρουν όλους και σε όλη τη χώρα. Δεν φταίνε πάντα μόνον οι οδηγοί, όταν υπάρχει κακή σήμανση, κακές στροφές, κακή διαγράμμιση, κακή κατάσταση του οδικού δικτύου κ.λπ.

 

Η μελλοντική συνεπώς “Μινωική Οδός” που θα συνδέει από τη μια άκρη ως την άλλη τη βόρεια Κρήτη, δεν θα αποτελεί απλά το “καμάρι” μας, αλλά -αν κατασκευαστεί και σωστά- θα είναι κι ένας βασικός συντελεστής αύξησης του τουρισμού στο νησί και μείωσης των τροχαίων. (Στ.Γ.Κ., www.stcloris.gr)

ΜΙΚΡΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

-(δημοτικός κινηματογράφος) Το εφετινό καλοκαίρι ζωντάνεψε περισσότερο ο δημοτικός θερινός κινηματογράφος. Εννοούμε ότι υπήρχε εντονότερη συμμετοχή του κόσμου στις κινηματογραφικές προβολές και όχι μόνο. Σ΄αυτό συνετέλεσαν, κατά την άποψή μας, πλην του πράγματι δροσερού και πολιτισμένου περιβάλλοντος, δύο επιπλέον παράγοντες: η ποιότητα των προβαλλομένων ταινιών και η κοινωνική πολιτική του Δήμου Χανίων. Σε ό,τι αφορά την ποιότητα, μάρτυς είναι ο σχεδόν κάθε βράδυ πλήρης χώρος προβολών. Σε ό,τι δε αφορά την κοινωνική πολιτική του Δήμου, θα λέγαμε πως είναι αξιέπαινη η πρωτοβουλία Δήμου-ΚΑΜ Χανίων με τις “κάρτες ελεύθερης εισόδου” (φωτό,1) σε ορισμένα άτομα για ορισμένο αριθμό προβολών.

 

Θα θέλαμε να επισημάνουμε εδώ την ευγενική παρουσία σε κάθε προβολή καθώς και τη συμπεριφορά και υπομονή της αρμόδιας (επί των προβολών) υπαλλήλου του Δήμου Χανίων.

 

-(το παλιό λιμάνι) Τα Χανιά είναι μοναδική μεσογειακή πόλη που “ταξιδεύει” στο χρόνο και μας ταξιδεύει όλους μαζί της: κατοίκους και επισκέπτες. Οι εικόνες που παρουσιάζουν στην παραμικρή αλλαγή του καιρού είναι ποικίλες και πάντα φαντασμαγορικές (φωτό, 2).

 

Εκεί στο μεταίχμιο που πάει η καυτή θερινή μέρα να παραχωρήσει τη θέση της στη νύχτα, η εικόνα του λιμανιού μάλλον παραπέμπει σε άλλους κόσμους.

 

 

-(3) (η μελλοντική δημοτική βιβλιοθήκη) Βέβαια, Χανιά δεν είναι μόνο το παλιό λιμάνι. Είναι και κάτι ερειπωμένα κτίσματα που για δεκαετίες στέκονται όρθια όπως-όπως, απειλώντας τους περαστικούς με τραυματισμούς.

 

Ένα από αυτά και το κτίσμα (φωτό, 3) μεταξύ Τζανακάκη και Σφακίων, απέναντι από τον δημοτικό Κήπο, που αποτελεί δείγμα κάθε άλλο παρά τιμητικό για το Δήμο. Η νέα κυβέρνηση του Κ. Μητσοτάκη, θα ενδιαφερθεί άραγε ενεργά, ώστε να αξιοποιηθούν κάποια παλιά εγκαταλειμένα δημόσια κτίσματα, ή θα τα παραπέμψει κι αυτή στο απώτερο μέλλον; (Στ.Γ.Κ.)

 


Σχολιάστε