"Ο λόγος ο εφήμερος βαστά μόνο μια μέρα
το άρωμά του όμως κρατεί και νύχτα και ημέρα"
Στ.Γ.Κ., Νοε. 2010

Αυτοκριτική (Χ.ν., 11-4-19)

 

 

 

 

 

«ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΗ» ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ

  • «… Άνοιγα τότε την πόρτα και κοίταζα ήρεμος τη νύχτα, επειδή τίποτα δεν άλλαζε, κι ο καθένας ζει με τον τρόπο του την αιώνια παραπλάνηση» (Τάσος Λειβαδίτης)

Ι.-Ο ΚΑΘΕ πολίτης μιας ευνομούμενης πολιτείας έχει το δικαίωμα να εκθέτει τις απόψεις του ελεύθερα και με παρρησία. Ο δημόσιος λόγος είναι ουσιαστικό στοιχείο μιας δημοκρατίας.

 

ΕΙΝΑΙ δε πρέπον να στηρίζει τις θετικές –όσες υπάρχουν- προσπάθειες της κάθε κυβέρνησης, συμφωνεί ή δεν συμφωνεί με την ευρύτερη πολιτική της. Έτσι, η διερεύνηση των οικονομικών σκανδάλων που βλέπουν σωρηδόν τελευταία το φως της δημοσιότητας, εναπόκειται στη Δικαιοσύνη και όχι στα κόμματα και τα «φίλια» προς αυτά ΜΜΕ.

 

ΚΑΘΕ πολίτης, με την ψήφο του, οφείλει να διεκδικεί μια αξιοπρεπή ζωή (όχι… επιδοματική), ικανή μόρφωση, δουλειά, περίθαλψη,  ισονομία, ασφάλεια και δικαιοσύνη. Χρειάζεται δε ιδιαίτερο σθένος, ώστε να αντιστέκεται στις όποιες ασυνέπειες ή  ατασθαλίες της εξουσίας. Είμαστε υπεύθυνοι για ό,τι συμβαίνει γύρω μας. Όποιος δε νομίζει ότι μπορεί να τη… βολέψει μόνος του, θα έρθει η ώρα που θα στραφεί για βοήθεια γύρω του και δεν θα υπάρχει κανείς να τον συμπαρασταθεί.

 

ΙΙ.-Η ΚΡΙΣΗ που, δυστυχώς, συνεχίζεται αμείωτη στη χώρα μας, δεν είναι μόνο οικονομική. Το παρατεταμένο της απέδειξε ότι είναι και:

 

-διαρθρωτικής υφής: μεταρρυθμίσεις που ψηφίζονται κάτω από την πίεση των δανειστών, δεν… εφαρμόζονται, λόγω ιδεοληψιών ή πολιτικού κόστους!

 

-δημοσιονομική: μη φορολόγηση παρά μόνο της λεγόμενης «μεσαίας τάξης», στάσιμη παραγωγικότητα, μη διεύρυνση της φορολογικής βάσης (συμμετοχή όλων στα κοινά σύμφωνα με τη φοροδοτική ικανότητα ενός εκάστου).

 

-αναπτυξιακή: μηδενική ή ισχνή ανάπτυξη λόγω γραφειοκρατικών εμποδίων. «Εικονικές» προσπάθειες για το θεαθήναι (πομπώδης επίσκεψη του κ. πρωθυπουργού μετά κουστωδίας επιχειρηματιών και υπουργών στα Σκόπια!)

 

-διαφθοράς και διαπλοκής: παρατηρείται ενδυνάμωση της παραοικονομίας, των παράνομων διορισμών, έξαρση του «μαύρου» χρήματος και σκάνδαλα επί σκανδάλων.

 

Η ΚΡΙΣΗ είναι και ηθική: λίγοι «πολιτικοί» αναλαμβάνουν τις ευθύνες που τους αναλογούν σε περιπτώσεις μεγάλων καταστροφών, μάλιστα με ανθρώπινα θύματα (Μάνδρα 25, Μάτι 100). Είναι και πνευματική: οι περισσότεροι από τους λεγόμενους… διανοουμένους έχουν κρυφτεί, ιδιωτεύουν, συναινούν με τα τεκταινόμενα ή σιωπούν.

 

Περίεργοι καιροί, αλλοπρόσαλλες εποχές, αλλά όχι ανεξήγητες…

(Στ.Γ.Κ., www.stcloris.gr)

 

 

ΕΚΛΟΓΕΣ KAI … ΣΚΑΝΔΑΛΑ

 

ΜΕΤΑ από 5 χρόνια μετέωρης πολιτικής, η κυβέρνηση παρουσιάζει εμφανή σημεία κάμψης. Σήμερα το περιβάλλον του κ. πρωθυπουργού (με δική του επιλογή!) περιλαμβάνει «καθαρόαιμα» κομματικά στελέχη, πολλά των οποίων είναι άσχετα με την γύρω τους πραγματικότητα. «Επαναφορτίζουν» σκάνδαλα για ψηφοθηρία, ενώ σε μια προεκλογική περίοδο ο κόσμος θέλει να ακούσει για το μέλλον του τόπου, όχι για το παρελθόν.

 

Η ΠΑΛΑΙΟΠΟΛΙΤΙΚΗ τακτική, «αποκαλύπτεις εσύ ένα σκάνδαλο, εγώ θα αποκαλύψω δυο δικά σου» καταντάει ανυπόληπτη και αναποτελεσματική. Θυμίζει το παράδοξο, αλλά βαθιά πολιτικό που έλεγε σε προεκλογική περίοδο ένας ξένος πρωθυπουργός: «Αν οι αντίπαλοί μας δεν πάψουν να λένε ψέματα για μας, δεν θα πάψουμε κι εμείς να λέμε την αλήθεια γι αυτούς»!

 

ΣΗΜΕΡΑ, δεν είμαστε στη δεκαετία του 1980 που οι προεκλογικοί αγώνες ήταν ανηλεείς και πέρα για πέρα πολωτικοί. Η κυβέρνηση δείχνει να έχει ανακλαστικά μωρού παιδιού: σε κάθε σκάνδαλο δικό της (τώρα του Πετσίτη), ανακινεί αμέσως την Novartis ελπίζοντας πως, έτσι, θα αλλάξει την προεκλογική ατζέντα υπέρ αυτής.

 

ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ποτέ κι από κανένα πολιτικό κόμμα δεν αντιμετωπίζονται -τα σκάνδαλα- ως φαινόμενα κατάπτωσης αξιών και αρχών της κοινωνίας, αλλά ως «πολιτικοί μοχλοί πίεσης» του ενός κόμματος προς το άλλο. Γι αυτό και μη περιμένετε «φυλακίσεις», «δημεύσεις» περιουσιών και άλλα ηχηρά! «Κόρακας, κοράκου μάτι δεν βγάζει».

 

ΒΑΔΙΖΟΥΜΕ, λοιπόν, ολοταχώς προς εκλογές, χωρίς δυστυχώς να έχει αλλάξει τίποτε στην ελληνική πολιτική ζωή και την κοινωνία μας. (Στ.Γ.Κ.)

 

 

 

 

 

 

 


Σχολιάστε